دستمزد باورنکردنی خسرو شکیبایی در «خانه سبز» لو رفت

بیژن بیرنگ: خسرو شکیبایی در همان جلسه اول بازی در سریال را قبول کرد.

دستمزد باورنکردنی خسرو شکیبایی در «خانه سبز» لو رفت

به گزارش زنهار؛ یکی از عوامل موفقیت و دیده شدن «خانه سبز» در آن سال‌ها حضور خسرو شکیبایی بود، شکیبایی در حالی حاضر به بازی در این سریال شد که در آن سال‌ها در اوج دوران بازیگری‌اش قرار داشت و پیشنهادهای چشمگیری در سینما به او می‌شد. اما چه اتفاقی افتاد که او قبول کرد در این سریال بازی کند.

بیژن بیرنگ یکی از کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های این سریال در توضیح این ماجرا می‌گوید: «واقعیت امر این است که این یک شانس و اقبالی بود که برای ما پیش آمد. در یک شرایطی یکی از دوستان ما که طراح صحنه است، خانم جهان ملک خزایی گفت:«می‌خواهید به خسرو زنگ بزنم؟ این روزها کارش در «سرزمین خورشید» تمام شده است.» ما هم با کمال میل قبول کردیم. تماس گرفت و خسرو گفت: «هفته دیگر می‌آیم تهران و صحبت می‌کنیم.» آمد، صحبت کردیم و در همان جلسه اول کار را قبول کرد.»

پاسخ مثبت شکیبایی برای بازی در یک سریال تلویزیونی آن هم در اوج شهرت و محبوبیت برای بیرنگ هم تعجب‌برانگیز بوده: «آقای شکیبایی در اواخر دهه ۶۰ به اوج شهرت خودشان رسیده بودند و در آن موقع بسیار مشهور، سرشناس و معروف بودند. این یکی از سوالاتی است که من هیچگاه جواب آن را پیدا نکردم. البته یکبار به شوخی به ایشان گفتم: «خسرو چرا آمدی کار را قبول کردی؟ گفت: «چون می‌خواستم ببینم تو و رسام چه جوری باهم کارگردانی می‌کنید.» اما هیچگاه به طور جد پاسخ سوالم را پیدا نکردم.»

دستمزد شکیبایی برای حضور در این سریال هم یکی از سوالاتی است که همیشه مطرح بوده، بیرنگ به شکلی شفاف درباره این ماجرا توضیح می‌دهد: «بالاترین دستمزد گروه برای آقای شکیبایی بود، ماهی یک میلیون تومان. برای «خانه سبز» هم ما دوازده ماه تصویربرداری کردیم ولی بقیه دستمزدها متناسب زمان خودش بود مثلا خانم مهرانه مهین ترابی ماهی ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار