ماجرای دلخوری چاوشی از لامینور چیست؟

محسن چاوشی اولین گزینه برای خواندن ترانه‌های لامینور بود اما از حضور در این فیلم انصراف داد. کاوه آفاق که نهایتا خواننده این فیلم شد درباره دوستی‌اش با چاوشی و اینکه آیا خواندن در لامینور باعث سوءتفاهم میان او و چاوشی و طرفدارانش شده است یا نه، صحبت کرده است.

ماجرای دلخوری چاوشی از لامینور چیست؟

به گزارش زنهار؛ کاوه آفاق خواننده فیلم لامینور با اشاره به اینکه داریوش مهرجویی از کارگردانان مطرح سینمای ایران است تأکید کرد که همکاری با این کارگردان فرصت مغتنمی بود که نمی‌توانست این پیشنهاد را رد کند.

کاوه آفاق خواننده، ترانه‌سرا و موسیقی‌‌دان که این روزها فیلم سینمایی «لامینور» با بازی او بر پرده سینماها اکران شده است، در گفت‌وگو با برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «لامینور» از اولین یا شاید تنها فیلم سینمایی ایران باشد که در آن شخصیتی که نوازنده و خواننده است واقعاً به صورت زنده کارش را در هنگام ضبط انجام می‌دهد به این معنی که در فیلم «لامینور» صحنه‌هایی که من به عنوان کاراکتر «شاهرخ» مشغول نوازندگی و خوانندگی بودم همه کارها سر صحنه انجام می‌شد و همانجا صدابرداری صورت می‌گرفت. به همین دلیل داریوش مهرجویی اصرار داشت شخصی این نقش را بازی کند که موسیقی بداند و توانایی خواندن هم داشته باشد.

آفاق خاطرنشان کرد: آهنگساز این فیلم سینمایی کریستف رضاعی بود که آهنگسازی باسواد و باتجربه است ولی جنس موسیقی که من کار می‌کنم با کار آقای رضاعی تفاوت بسیاری دارد، من در حالیکه مقابل دوربین بازی می‌کردم باید سعی می‌کردم موسیقی اثر با آنچه که این آهنگساز مدنظر دارد هماهنگ باشد. آهنگ‌ها پیش از اینکه من به این پروژه اضافه شوم ساخته شده بود و قرار شد من ترانه‌ها را بگویم. این تعامل باعث شد تا امکان نزدیک شدن سبک کاری من و کریستف رضاعی فراهم شود. البته پیش از حضور من در «لامینور»، قرار بود موسیقی بر محور گیتار کلاسیک باشد که با اضافه شدن من به گیتار آکوستیک تغییر داده شد. در بخش ترانه‌سرایی هم همکاری ما به این شکل بود که ایده ترانه‌ها را نویسنده اثر مطرح می‌کرد و من بر اساس همان ایده ترانه را می‌نوشتم و در نهایت توسط نویسنده مورد تأیید قرار می‌گرفت.

این خواننده در ادامه درباره حضور محسن چاوشی در فیلم «علی سنتوری» و احتمال انتقاد هواداران این خواننده از او برای حضور در فیلم «لامینور» گفت: من با محسن چاوشی دوستی نزدیکی دارم و از این بابت که سوءتفاهمی برای حضور من در این فیلم به وجود نمی‌آید خیالم راحت بود. هواداران چاوشی هم از دوستی ما مطلع هستند و اطمینان داشتم که مورد هجمه آن‌ها قرار نمی‌گیرم. نکته دیگر این است که فکر می‌کنم کمتر خواننده‌ای از این فرصت مغتنم بگذرد چرا که به عنوان یک موزیسین شانس چندانی برای داشتن چنین پیشنهادی از سوی کارگردانی چون داریوش مهرجویی ندارم. همکاری با داریوش مهرجویی برای من افتخار بزرگی بود و خوشحالم که این پیشنهاد را پذیرفتم.

وی در پایان درباره فعالیتش در حوزه بازیگری گفت: حرفه اصلی من آهنگسازی، ترانه‌سرایی و خوانندگی است و بازیگری تخصص و شغل من نیست اما قطعاً اگر پیشنهادی از کارگردانی در سطح داریوش مهرجویی داشته باشم ممکن است دوباره به عنوان بازیگر مقابل دوربین قرار بگیرم. فیلم به تازگی اکران شده و هنوز بازخورد چندانی نگرفتم که بخواهم درباره نظر افراد نسبت به بازی من یا فیلم به جمع‌بندی برسم و البته خودم هم هنوز فیلم را ندیده‌ام. در پروسه ساخت یک آهنگ به قدری درگیر کار می‌شوم که شاید صدها بار همان اثر را گوش می‌دهم یا در ذهن مرور می‌کنم و به همین دلیل در نهایت دیگر رغبتی برای گوش دادن محصول نهایی باقی نمی‌ماند و معمولاً کارهای خودم را گوش نمی‌دهم و به همین دلیل هنوز فیلم «لامینور» را ندیده‌ام که بخواهم نظرم را درباره بازی خودم یا به طور کل محصول نهایی فیلم مطرح کنم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار