بازیگر ایرانی دختر شایسته شد +عکس

افسانه بایگان بازیگر سرشناس ایرانی قبل انقلاب مقام دوم دختر شایسته سال را به دست آورد.

بازیگر ایرانی دختر شایسته شد +عکس

به گزارش زنهار؛ افسانه بایگان متولد 26 دی 1340 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. افسانه بایگان یکی از پرکارترین بازیگران زن سینمای ایران و سوپراستار دهه شصت است. افسانه بایگان قبل انقلاب مقام دوم دختر شایسته سال را به دست آورد.

افسانه بایگان اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد چند سال از سینما فاصله گرفت.

چون به گفته خودش حتی فراموش شدن برای او، بهتر از ماندن به هر قیمتی بوده‌ است. افسانه بایگان در حال حاضر فقط مشغول بازیگری است.

افسانه بایگان در خیابان فرانسه تهران به دنیا آمد. عموی پدرش فصل الله بایگان از پیشگامان تئاتر و پدر پدربزرگش میرزا جواد موتمن الممالک نماینده اولین دوره مجلس ملی بود. افسانه بایگان به واسطه یکی از آشناهای خود در سال 1351 وقتی تنها 11 سال داشت، بازی در فیلم کوتاه بوق به کارگردانی علی علیزاده را تجربه کرد و دیگر ادامه نداد.

او اما سال 1355 در 16 سالگی موفق شد مقام دوم دختر شایسته سال را به دست آورد. در ادامه اما با حوادث متعدد سیاسی و انقلاب فرهنگی نتوانست به ادامه تحصیل بپردازد تا اینکه از طریق چنگیز وثوقی (فامیل دور) از تست یک سریال مطلع شد. به این ترتیب بعد از قبولی در تست سال 1360 وقتی 20 ساله بود با سریال سربداران در جلوی دوربین رفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار