رامبد جوان به شایعات پایان داد

مجری و طراح «خندوانه» در برنامه معرفی چهره مردمی سال، با صراحت اعلام کرد من تابعیت هیچ کشوری را ندارم و عاشق این مملکتم. جای دیگری نمی‌روم چون یاد گرفتم برای مخاطب ایرانی کار کنم.

رامبد جوان به شایعات پایان داد

به گزارش زنهار؛ مردادماه سال 1398 بود که بحث رفتنِ رامبد جوان به کانادا برای به دنیا آوردنِ فرزندش، در بسیاری از رسانه‌ها به اوج خودش رسیده بود. حتی برخی از رسانه‌ها اعلام کردند او قرار نیست برگردد و تابعیت کانادا گرفته است. به دنبالِ تشدید این هجمه‌ها و انتشار خبرهای موثق و غیرموثق در این حوزه، از طریق فضای‌مجازی با رامبد جوان گفت‌وگویی داشتیم.

او با انتقاد از حاشیه‌ها و موج‌سازی‌های بی‌اساسِ رسانه‌ای گفت:  "این شایعات بی‌اساس و بی‌مبنا هستند و این مطالب مهاجرت و ساخته نشدن «خندوانه» هفتم هم به دنبال موج‌سازی‌های عوام‌فریبانه دیگر است. چرا این فرض به وجود آمده که ما مهاجرت کردیم و دیگر هم «خندوانه» نمی‌سازیم؟"

ماجرا از جایی شروع می‌شود که رامبد جوان برای اکران فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کانادا سفر می‌کند. اما همراهی همسرش «نگار جواهریان» یک علامت سؤالی را برای جامعه ایجاد کرده؛ آیا قرار است فرزند این کارگردان، بازیگر و مجری تلویزیون همچون برخی سلبریتی‌های دیگر در کشوری غیر از ایران به دنیا بیاید یا بنابر تکیه‌کلام همیشگی‌اش در «خندوانه» که می‌گفت: "بریم بیایم"؛ در چند روز آینده به کشور بازمی‌گردد، این علامت سؤالی است که در رابطه با مجری برنامه «خندوانه» مطرح و به مطالبه بسیاری از اهالی رسانه و حتی مخاطبین تبدیل شد و در صفحه مجازی خود رامبد جوان بارها مورد سؤال قرار گرفت. 

اگرچه رامبد جوان در میانه لایوها و برخی از برنامه‌ها جسته و گریخته پاسخ‌هایی به این ابهامات داده است. بسیاری این سؤال را داشتند که همیشه حسابِ رامبد جوان را با دیگر سلبریتی‌ها جدا کرده‌اند و او را جزو هنرمندانِ محبوب می‌دانستند. پلاتوهای میهنی‌اش را از یاد نمی‌برند، مخصوصاً در «خندوانه» که همیشه با ترانه‌ها، پلاتوها و گفتمان‌هایش، تعصب ملی و ایرانی‌اش را فریاد می‌کرد، حتی در برهه‌ای حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار داد.

حتی در وهله‌ای مجری برنامه «خندوانه» از مردم عذرخواهی کرد. فعالان رسانه‌ای نوشتند که حق هرکسی است بتواند جای تولد فرزندش را انتخاب کند اما هرکسی به‌غیر از رامبد جوان! چون او علاوه بر معروفیت، اعتقادات مطرح‌شده‌اش در تلویزیون یک علامت سؤال بزرگ برای مردم ایجاد کرده است. مخاطب در مقاطع بسیاری شاهد شعارهای بسیاری از او بوده که درباره عشق به میهن و دوست داشتن وطن مطرح کرده و حالا این رفتار با آن گفتار تعارض دارد و از مقبولیت مردمی او کم می‌کند.

جامعه، مردم و رسانه‌ها این سؤال را از رامبد جوان دارند که؛ چگونه می‌شود یک نفر همیشه در برنامه‌هایش از عشق به میهن و کنار هم بودن و حمایت ملی صحبت می‌کند اما کشور خود را برای به دنیا آوردن فرزندش لایق نداند و به‌دنبال تابعیت کشور دیگر باشد، آن هم با هزینه‌های بالایی که بسیار هنگفت و میلیاردی برای چنین کارهایی تخمین زده‌‌اند؟

پیش از این‌ها سام درخشانی در برنامه تلویزیونی درباره به دنیا آمدن فرزندش در کانادا گفت: "من به فرزندم لطف کردم و به او هدیه دادم تا آینده‌اش تضمین شود". البته بازیگران دیگری همچون "فریبا نادری" ماه‌های آخر بارداری را در کانادا سپری کرد تا دخترش را در این کشور به دنیا بیاورد.  "محسن تنابنده"، "شیلا خداداد" و بسیاری دیگر ترجیح دادند در کشوری غیر از ایران فرزند خودشان را به دنیا بیاورند.

حالا سؤال این است؛ چرا رامبد جوان و عمده سلبریتی‌ها که همیشه فریاد مطالبه‌گری از وضعیت معیشتی مردم را سر می‌دهند خودشان واقف به همگامی با ملت ایران نیستند، این شوآف‌های رسانه‌ای سلبریتی‌ها چه سرمنزلی را دنبال می‌کند؟

شبِ گذشته رامبد جوان به این سؤالات و ابهامات صریحاً پاسخ داد. 

او در کنارِ پرداختن به «خندوانه» و اتفاقات جدید آن که قرار است تا محرم و صفر روی آنتن باشد و بعد از آن به همین منوال با اضافه شدن یک مسابقه ملّی دوباره به آنتن برخواهد گشت، به سؤال معروف چرا به کانادا رفتی و تناقض‌هایی که برای مردم در این باره ایجاد شد؛ پاسخ‌های صریحی داد. 

رامبد جوان در پاسخ به این سؤال که اگر به عقب برگردد دوباره به کانادا سفر می‌کند تا فرزندش را به دنیا بیاورد یا نه؟ تأکید کرد: سفر می‌کنم. این‌ها موضوعات خانوادگی است و من بخشی از این خانواده‌ام. زندگی‌کردن این شکلی نیست. من پاسپورتِ هیچ‌جای دنیا را ندارم و فقط پاسپورت این مملکت در دستِ من است. تابعیت جایی را ندارم و قصد رفتن به جایی دیگر را هم ندارم که زندگی کنم. عاشقِ این مملکتم. تمام برنامه‌ریزی‌هایم به اینجا محدود است و یاد گرفتم در ایران چطوری زندگی کنم. 

وی افزود: اگر قرار باشد به جای دیگری بروم و خودم را متمرکز کنم آنچه که تا الان بدست آورده‌ام را از دست می‌دهم. اینکه چه تصمیمی گرفتم بس است و چیزهای شخصی است برای خانواده‌ام. لزومی ندارد بگویم ببخشید و یا هرچیزی دیگری! این را درک می‌کنم مخاطبینِ من به خاطر میزان علاقه‌ای که در مملکتم انجام دادم این باور برایشان به وجود آمده‌ باشد که تناقض‌گویی کرده‌ام یا رفتار دو گانه‌ای داشته‌ام اما آن تصمیم یک تصمیم خانوادگی بوده و تصمیم برای نوع‌ِ زندگی کردنِ من در این مملکت است. من زحمت کشیدم که یاد بگیرم برای مخاطب ایرانی کار کنم؛ برنامه، فیلم و سریال بسازم. پس خیلی برایم مهم است این تجربه‌ای که این همه وقت به دست آورده‌ام را برای خودم نگه دارم. 

مجری و طراحِ خندوانه همچنین درباره عبارتی که جلوی دوربین می‌گوید یعنی عبارت "مردم ایران شما را خیلی دوست دارم"  خاطرنشان کرد:  وقتی هر شب مقابل دوربین می‌ایستم و می‌گویم «مردم ایران ما شما را خیلی دوست داریم» واقعاً به این‌ها اعتقاد و باور قلبی دارم. من هیچ ‌وقت نگفتم ایران همه‌جایش خوب است، گفتم ایران را دوست دارم. 9 میلیون آدمی که از ایران مهاجرت کردند که از ایران بدشان نمی‌آید. تصمیم‌ گرفتند این کار را بکنند. واقعاً معنی‌اش این نیست که دروغ بگوییم و دروغ بگویند. من واقعاً برای امید و امیدآفرینی این عبارات را می‌گویم و اگر این‌ها حرفِ بدی است دیگر نمی‌زنم. 

به گزارش تسنیم، او در برنامه «فرمول یک» که هر شب به عنوان ویژه برنامه معرفی چهره‌های مردمی تلویزیون از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود، درباره «خنداننده‌شو» جدید و اینکه چرا داور خانم نداشت هم به این نکته اشاره کرد: می‌خواستیم بعد از عید، خنداننده‌شو جدید را برگزار کنیم اما زمانِ کم اجازه نداد. داور خانم هم نداشتیم چون هماهنگ نشد و همه دوستانِ سر کار بودند و از طرفی هم خانم کمدین کم داریم. 

پیش از این رامبد جوان خبر از تدارک ویژه عید نوروزی داده بود. قرار است همچون سال قبل برنامه‌ای در روز تحویل سال هم داشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار