سفر مهم رابرت مالی در مورد برجام/ تلاش نماینده ایالات متحده برای رایزنی در موضوع احیای برجام

رابرت مالی برای مذاکره درباره احیای برجام به فرانسه و روسیه می‌رود.

سفر مهم رابرت مالی در مورد برجام/ تلاش نماینده ایالات متحده برای رایزنی در موضوع احیای برجام

به گزارش زنهار به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد نماینده ویژه ایالات‌متحده در امور ایران در رأس هیئتی برای مذاکره در خصوص احیای برجام به پاریس و مسکو سفر می‌کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است، رابرت مالی به همراه یک هیئت کوچک از هفتم تا دهم سپتامبر به مسکو و پاریس سفر خواهند کرد تا با شرکای روسی و اروپایی خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران و همچنین لزوم دست یابی به یک تفاهم و اجرای آن برای بازگشت متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مشورت کنند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص به رویترز گفته است، تمرکز این سفر بر روی برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات برجام است که در یک و نیم تا دو ماه اخیر قطع شده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرده است، ما می‌خواستیم با شرکای مختلف در مورد بهترین مسیر پیش رو مشورت کنیم زیرا ما هنوز نمی‌دانیم مذاکرات چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.

میخائیل اولیانف، سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که رئیس هیات روسی در مذاکرات برجام را برعهده دارد، در واکنش به خبر سفر رابرت مالی با انتشار توئیتی گفته است، روسیه آماده است تا با آمریکا در خصوص برجام گفت وگو کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار