هشدار روسیه به غرب در مورد برجام/ رایزنی ریابکوف با رابرت مالی در مورد ایران

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو به غرب هشدار می‌دهد که به فکر گرفتن امتیازات از برجام از طریق شورای حکام نباشد.

هشدار روسیه به غرب در مورد برجام/ رایزنی ریابکوف با رابرت مالی در مورد ایران

به گزارش زنهار، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت مسکو به غرب در خصوص گرفتن امتیازات از مسئله احیای برجام از جمله از طریق شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار می‌دهد و قصد دارد این موضوع را در دیدار امروز (چهارشنبه) خود با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران مطرح کند.

ریابکوف با اشاره به نشت اطلاعات در این خصوص در رسانه‌های آمریکایی گفت: ما به همکاران غربی خود نسبت به امتیازگیری بیشتر در زمینه تدوین برخی فرمول‌های محکوم‌کننده علیه ایران که ممکن است در قطعنامه فرضی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گنجانده شود، هشدار می‌دهیم.

وی افزود: می‌دانیم که محافل غربی در این زمینه در حال هماهنگی هستند. در گفت‌وگوی آتی با رابرت مالی، موضع خود را بیان خواهیم کرد.

دیپلمات روس سپس بر لزوم حفظ خویشتن‌داری و پیگیری مداوم و با حوصله سازش تاکید کرد.

وی خواستار ممانعت از برخورد احساسی نسبت به احیای برجام شد و گفت مصالحه ضرورت دارد و هیچ‌گونه بازنگری در توافقنامه‌های قبلی نباید صورت بگیرد.

ریابکوف با بیان این که تمرکز گفت‌وگوی امروز او با مالی در مسکو بر ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام خواهد بود که وقفه زیادی در آن ایجاد شده، ابراز امیدواری کرد طرف آمریکایی رویکردی متعادل و منطقی را اتخاذ کند و با اظهارات و اقدامات خود اوضاع را پیچیده‌تر نکند.

معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت برنامه هسته‌ای ایران در حال توسعه است اما این روندی برگشت‌پذیر است. او همچنین از تهران خواست درک لازم را در خصوص تداوم همکاری با آژانس اتمی نشان دهد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار