حذف راننده‌های موتورپول به دلیل «نشر اخبار همسر دوم نمایندگان» و تاثیر در انتخاب رئیس مجلس

نماینده ادوار مجلس با تشریح علل انحلال سیستم موتورپول در مجلس دهم گفت: تاثیر رانندگان بر ذهن نمایندگان در انتخاب رییس مجلس در بدو تشکیل مجلس و اطلاع رانندگان از جزئیات زندگی شخصی نمایندگان و مسائلی از قبیل همسر دوم، منجر به تصمیم مجلس برای لغو اداره ترابری شد.

حذف راننده‌های موتورپول به دلیل «نشر اخبار همسر دوم نمایندگان» و تاثیر در انتخاب رئیس مجلس

به گزارش زنهار؛ سیدجواد ابطحی، نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره ادعا و گفته حسن کامران، نماینده سابق مجلس، مبنی بر این که «مجلس یازدهم با ۲۷۰نماینده، ۳۷۰ خودروی دنا پلاس گرفته و ۱۰۰خودرو اضافه در پارکینگ مجلس، پارک شده‌ است» گفت: این صحبت تازگی ندارد بعد از اظهارات کامران، بنده از دوستانی که نمایندگان فعلی هستند موضوع 100 دناپلاس در در پارکینگ مجلس را پرس و جو کردم و گفتند که این موضوع صحت ندارد.

او تاکید کرد: این که تعداد قابل توجهی دناپلاس برای مجلس یازدهم خریداری شده قابل انکار نیست. باید روشن شود که نحوه پرداخت هزینه این دناپلاس ها چگونه است.

ابطحی با اشاره به سیستم موتورپول در مجالس قبلی برای جابجایی نمایندگان گفت: در مجالس قبلی طرحی با عنوان «موتورپول» وجود داشت که در مجلس دهم تصمیم به انحلال آن گرفته شد.

او ادامه داد: در آن دوره تصمیم گرفتند که اداره ترابری را از وضعیتی که داشت خارج کنند. داستان از این قرار بود که دیدگاهی هایی در مجلس قبلی برای انحلال موتورپول وجود داشت اما علت اصلی یک موضوع روشن بود و آن اینکه، رانندگان مجلس در انتخاب رییس مجلس به خصوص در سال اول دوره اثر داشتند.

ابطحی درباره تاثیر رانندگان موتور پول بر نمایندگان گفت: نمایندگانی که وارد مجلس می شدند و تازه کار بودند از رانندگان موتورپول در همان روزهای ابتدایی ورود به مجلس تاثیر می‌گرفتند چرا که رانندگان در حالی که نمایندگان را جابجا می‌کردند، برای ان ها برداشت های خود از گزینه های ریاست مجلس را ارائه می‌کردند.

او ادامه داد: به طور مثال می گفتند اگر آقای فلان رییس مجلس شود کاری برای نمایندگان نمی کند و اگر آن یکی آقا نماینده شود نمایندگان و کارها چنین و چنان وضعی پیدا می کنند و نمایندگان – به خصوص نمایندگان دوره اولی- مشخصا از این مسائل تاثیر می پذیرفتند و این اثرگذاری ذهنی در رای آن ها تاثیر داشت.

*رانندگان از جزئیات زندگی نمایندگان و همسر دوم اختیار کردن آن ها مطلع می شدند

ابطحی همچنین درباره دلایل انحلال موتورپول گفت: علاوه بر مساله انتخابات ریاست مجلس، وقتی این رانندگان موتورپول برای جابجایی در اختیار نمایندگان بودند از بسیاری از مسائل انها باخبر می شدند و این مسائل را بعضا در جاهای دیگر بازگو می کردند.

او ادامه داد: به طور مثال ممکن بود نماینده ای همسر دوم شرعی – عقد یا صیغه- اختیار کرده باشد و رانندگان در رفت و آمدهای وی متوجه این موضوع می شدند و بعضا این مساله را در جای دیگری نقل می کردند و این مسائل بازتاب های منفی علیه مجلس و نمایندگان داشت.

*رانندگان موتورپول بعضا آشنایان مجلسی ها، در صف انتظار استخدام رسمی در مجلس بودند

نماینده ادوار مجلس در ادامه توضیحات خود درباره علت منحل شدن سیستم موتورپول برای جابجایی نمایندگان گفت: مساله دیگر این بود که برخی آشنایان خود را برای کار به موتورپول اورده بودند و منتظر بودند این افراد را که مدارک لیسانس و فوق لیسانس هم داشتند، به عنوان کارمند به داخل سیستم اداری مجلس بکشانند.

ابطحی مجموعه این مسائل را دلایل برچیده شدن سیستم موتورپول در مجلس توصیف و تصریح کرد: همه این مسائل باعث شد تا اداره ترابری را منحل و افراد این اداره را به مجلس برده و در بدنه ساختاری مجلس اعم از کمیسیون ها و دفاتر  نمایندگان مشغول به کار شدند تا رسمی بشوند.

او ادامه داد: این مسائل و این انحلال باعث شد تا تصمیم گرفته شود برای موضوع جابجایی نمایندگان مبلغ مالی در اختیار نماینده قرار بگیرد تا خود ماشین تهیه کند بنابراین با ایران خودرو، سایپا و .. صحبت کردند تا در اینباره قراردادهایی تنظیم شود.

ابطحی درباره وضعیت ماشین نمایندگان در مجلس دهم گفت: در این دوره مبلغی –بسته به نوع ماشین-ابتدا توسط نماینده نقد پرداخت می شد و بقیه به صورت وام قسطی پرداخت می شد و ماشین هایی از قبیل سراتو و سوزوکی ویتارا و پژو پارس و ... بودند.

او خاطر نشان کرد: این وام در مجلس دهم به صورت قسطی از حقوق نمایندگان کسر می شد این بحث در مجلس دهم مطرح بود.

*مجلس انقلابی بودن به داد زدن نیست

نماینده ادوار مجلس درباره تحویل خودرو به نمایندگان با سود بسیار پایین تاکید کرد: من اطلاعی ندارم و باید از هیات رئیسه و دیگر نمایندگان پرسید. انتظار مردم از مجلس انقلابی که به صفت انقلابی از مجالس دیگر متمایز شده است این نیست که وارد این مسائل شود چرا که انقلابی بودن مجلس با این وضع ها مخدوش می شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در اینباره تصریح کرد: انقلابی بودن مجلس به داد زدن نیست بلکه باید در جهت معیشت مردم طرح های درست و حسابی ارائه شود. در مجلس دهم ما اقلیت بودیم اما حالا که آقایان اکثریت هستند دیگر جایی برای بهانه نمی ماند باید مشکل را حل و معایب قانون را اصلاح کنند. قانون نویسی هم که یک داستان مثنوی هفتاد من کاغذ است که باید در یک کتاب بنویسم که قانون گذاری چگونه در مجلس انجام می شود و مشکلات از کجاست.

به گزارش منیبان،  حسن کامران نماینده سابق حوزه انتخابیه اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی اخیرا با انتشار ویدیو از مجلس یازدهم انتقاد کرده و گفته است:« مجلس یازدهم با ۲۷۰نماینده، ۳۷۰ خودروی دنا پلاس گرفته و ۱۰۰خودرو اضافه در پارکینگ مجلس پارک شده‌ است.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار