حمله اسراییل جدی شد؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواست گزینه های حمله به اهدافی در داخل ایران را ارائه دهد.

حمله اسراییل جدی شد؟

به گزارش زنهار، نتانیاهو خطاب به وزرای حزب لیکود گفت: «ما به ایران پاسخ خواهیم داد، اما باید این کار را عاقلانه و نه از روی هیجان انجام دهیم. آن‌ها باید تحت فشار روانی باشند همانطور که ما را تحت استرس قرار دادند.»

با گذشت دو روز از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، واکنش کشور‌های اروپایی و منطقه در خصوص پیامد‌های این حمله و دعوت به خویشتن‌داری ادامه دارد.

منابع دیپلماتیک ایرانی به الجزیره گفته‌اند: تهران پس از پاسخ نظامی اخیرش به اسرائیل، پیام جدیدی از طریق ترکیه به واشنگتن ارسال کرد.

همچنین این منابع اعلام کرده‌اند: تهران پیام هشداری مهم و بی سابقه‌ای را از طریق قاهره به اسراییل ارسال کرد. محتوای پیام تهران، پاسخ ایران به هرگونه ماجراجویی جدید اسراییل است.

پولیتیکو: هیچکس نمی‌خواهد اوضاع از کنترل خارج شود، به جز شاید نتانیاهو

پولیتیکو از قول یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که هیچکس نمی‌خواهد اوضاع از کنترل خارج شود، به جز شاید نتانیاهو.

از سرگیری پرواز‌های هواپیمایی قطر

رویترز اعلام کرد: هواپیمایی قطر پرواز‌های برنامه ریزی شده خود را به ایران از سر می‌گیرد.

احضار سفیر ایران از سوی آلمان

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره اعلام کرد که سفیر ایران در برلین به دلیل حمله به اسرائیل احضار شد.

جوزپ بورل: خاورمیانه «در لبه پرتگاه» ایستاده

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید خاورمیانه «در لبه پرتگاه» ایستاده و خواستار کاهش تنش در درگیری بین اسرائیل و ایران است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایستگاه رادیویی اسپانیایی Onda Cero گفت: ما در لبه پرتگاه هستیم و باید از آن دور شویم. ما باید ترمز بکشیم و دنده عقب برویم.»

انتقاد یائیر لاپید از نتانیاهو

تایمز اسراییل امروز اعلام کرد که حزب حاکم لیکود در واکنش به اظهارات یایر لاپید مبنی بر اینکه نتانیاهو و دولتش «به یک تهدید وجودی تبدیل شده‌اند»، رهبر مخالفان را به ریاکاری متهم مرد و از او به خاطر گذراندن آخر هفته در آمریکا در حالی که اسرائیل توسط ایران مورد حمله قرار می‌گرفت، انتقاد می‌کند.

بریتانیا به اسرائیل توصیه کرد حمله ایران را تلافی نکند

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، از اسرائیل خواست پس از پاسخ موشکی و پهپادی ایران تلافی نکند و گفت که باید "با عقل و قلب فکر کند".

مکرون: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را رهگیری کردیم

مکرون نیز گفت: فرانسه از پایگاه خود در اردن برای رهگیری اهداف هوایی ایران در جریان حمله به "اسرائیل" به درخواست مقامات اردنی استفاده کرد.

کانال ۱۲ اسرائیل: نتانیاهو در تلاش است برای «پیمان راهبردی» با آمریکا علیه ایران در ازای عدم پاسخ به تهران

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل در تلاش است تا مطمئن شود که آیا در ازای خویشتن داری می‌تواند به نوعی «پیمان راهبردی» با آمریکا علیه ایران دست یابد، بدون اینکه مجبور به تعهد در موضوعاتی مانند مسئله فلسطین باشد.

روایت تایمز اسرائیل از واکنش مردم اردن به رهگیری برخی پهپاد‌های ایران توسط این کشور

تایمز اسرائیل درمورد اقدام اردن در رهگیری برخی پهپاد‌های ایران نوشت: به نظر می‌رسد که مردم اردن کاملاً از آنچه رخ داده آگاه هستند و مانند بسیاری از کاربران ضد اسرائیلی از سراسر جهان در رسانه‌های اجتماعی اظهارنظر‌های انتقادی علیه ملک عبدالله اردن کردند.

این رسانه افزود: سابرینا بلانسری، یک روزنامه نگار مستقل مقیم امان، به تایمز اسرائیل گفت که وقتی پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شنبه شب بر فراز امان پرواز کردند، می‌شد صدای جیغ ناشی از ترس مردم از خانه‌های اطراف را شنید، اما همچنین برخی فریاد‌های «الله اکبر» را به نشانه شادی سر می‌دادند.

گفت‌وگوی بایدن با رهبران هفت کشور درباره پاسخ دیپلماتیک واحد به ایران

سخنگوی کاخ سفید به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: بایدن با رهبران هفت کشور درباره پاسخ دیپلماتیک واحد به ایران گفتگو کرد.

وی افزود: بایدن می‌خواهد شاهد کاهش تنش در منطقه باشد. فقط به این دلیل که ایران این حمله بی‌سابقه را انجام داد که ما و شرکای اسرائیلی‌مان و دیگر شرکا، آن را خنثی کردیم، به این معنی نیست که ما باید تشدید دائمی تنش در حال افزایش در منطقه را بپذیریم.

ابراز نگرانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه از تحولات منطقه

وزارت امور خارجه قطر می‌گوید: نخست وزیر و وزیر امور خارجه نگرانی عمیق قطر را از تحولات اوضاع منطقه ابراز کردند.

این وزارتخانه افزود: نخست وزیر و وزیر امور خارجه همه طرف‌ها را به آرامش و حداکثر خویشتن داری دعوت می‌کنند.

پیام بلینکن به اسراییل: قدرت و خرد باید دو روی یک سکه باشند

باراک راوید، خبرنگار اکسیوس نوشت: بلینکن طی پیامی به اسرائیل اعلام کرده «قدرت و خرد باید دو روی یک سکه باشند».

منبع اسراییلی: اسراییل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند

کانال ۱۲ اسراییل اعلام کرد: هدف اسرائیل صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است.

این منبع افزود: اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند.

فرانسه سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: سفیر ایران در پاریس را احضار کردیم و تاکید کردیم که فرانسه حمله ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند. اقدامات خطرناک و بی‌سابقه ایران که امنیت اسرائیل و شرکای ما را تهدید می‌کند باید فورا متوقف شود.

وزیر دفاع آمریکا به همتای کویتی خود: به دنبال تشدید تنش نیستیم

پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا به همتای کویتی خود گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل ادامه خواهد داد.

بایدن: ما متعهد به حفاظت از منافع آمریکا و شرکای خود در منطقه از جمله عراق هستیم

بایدن درباره اوضاع غزه گفت: ما متعهد به آتش‌بسی هستیم که گروگان‌ها را به سرزمینشان بازگرداند و از گسترش درگیری جلوگیری کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما متعهد به حفاظت از منافع آمریکا و شرکای خود در منطقه از جمله عراق هستیم.

مشاور پیشین اوباما: به نظر می‌رسد که به سمت یک رویارویی نهایی بین اسرائیل و ایران می‌رویم / جنگ در سایه اکنون در حال خروج از سایه است.

ولی نصر، مشاور سابق باراک اوباما می‌گوید: به نظر می‌رسد که به سمت یک رویارویی نهایی بین اسرائیل و ایران می‌رویم. ایران و اسرائیل اکنون شخصیت‌های اصلی داستان خاورمیانه هستند. آن‌ها یکدیگر را جدی‌ترین تهدید امنیت ملی خود می‌دانند.

وی افزود: هیچ خط قرمز یا قاعده‌ای برای مهار رقابت آن‌ها وجود ندارد. جنگ در سایه اکنون در حال خروج از سایه است.

واشنگتن پست: همه در اسراییل موافق پاسخ دادن به ایران هستند؛ گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است

به نوشته مشرق، واشنگتن پست، به نقل از یک منبع آگاه گفت: اسرائیل به دنبال پاسخی است که پیامی را بدون ایجاد تلفات ارائه کند.

این رسانه افزود: گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است. همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند و سوال این است که چگونه و چه زمانی.

یک مقام ارشد اسراییلی: امارات در رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی شرکت نکرد

یک مقام ارشد اسراییلی به تایمز اسرائیل گفت، امارات متحده عربی در رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی که در آخر هفته به طور همزمان به سمت اسرائیل شلیک شدند، شرکت نکرد.

یک مقام آمریکایی: ما نمی‌خواهیم وارد دور اقدام و اقدام متقابل بین اسرائیل و ایران شویم

یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت: ما نمی‌خواهیم وارد دور اقدام و اقدام متقابل یا رویارویی گسترده بین اسرائیل و ایران شویم.

لغو پرواز‌های یونایتد ایرلاینز به تل آویو

رویترز خبر داد که یونایتد ایرلاینز امروز پرواز‌های خود به تل آویو را لغو کرد.

تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات ایران به اسراییل

العربیه در خبری اعلام کرد: منابع آگاه مشارکت عربستان سعودی در رهگیری حملات ایران به اسرائیل را تکذیب کردند.

سخنگوی کاخ سفید: ایالات متحده در تصمیم گیری اسراییل در مورد پاسخ به حمله ایران دخالتی ندارد

باراک راوید، خبرنگار اکسیوس نوشت: جان کربی، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که ایالات متحده در تصمیم گیری اسرائیل در مورد پاسخ به حمله ایران دخالتی ندارد.

وی افزود که کربی گفت: دولت اسراییل در مورد اینکه واکنش نشان خواهد داد یا نه و این واکنش احتمالی چگونه خواهد بود، تصمیم خود را خواهد گرفت.

وزیر خارجه کانادا گفت: به اسرائیل اطلاع دادیم که درگیری با ایران نباید به منطقه کشیده شود.

یک مقام آمریکایی: پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است

یک مقام آمریکایی به نقل از منابع اسرائیلی به «الجزیره» گفت: «پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است. اسرائیل ممکن است در پاسخ به حمله ایران و عواملش به اهدافی در عمق ایران متوسل شود.»

بنابر ادعای این مقام آمریکایی که الجزیره نامی از او نبرده، گفته شده است: «در پاسخ احتمالی اسرائیل به دنبال تشدید تنش نیست، بلکه هدف این است که ایران توانایی اسرائیل را برای رسیدن به هر نقطه‌ای درک کند. هنوز از موضع نهایی اسرائیل یا تاریخ حمله احتمالی به ایران مطلع نشده‌ایم.

«پولیتیکو» نیز از قول یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که «هیچ‌کس نمی‌خواهد اوضاع از کنترل خارج شود، به جز شاید نتانیاهو.»

لغو پرواز‌های شرکت هوایی «ایزی جت» به مقصد تل‌آویو

شرکت هواپیمایی انگلیسی «ایزی جت» غروب دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد که پرواز‌های خود به مقصد تل‌آویو و بلعکس را تا ۲۱ آوریل (یکم اردیبهشت) به دلیل نگرانی‌های ایمنی پس از حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل متوقف می‌کند.

تصمیم گرفته شد به ایران پاسخ داده شود

کانال‌۱۲ اسرائیل گفت: در پایان جلسه کابینه جنگ تصمیم گرفته شد به ایران پاسخ داده شود. نیروی هوایی اسراییل مقدمات حمله را به پایان رساند.

یک مقام اسراییلی به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت که پاسخ اسرائیل به حمله ایران ممکن است «قریب‌الوقوع» باشد./انتخاب

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار