اسرائیل عقب نشینی کرد

همزمان با از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در شهر قاهره مصر، وزیر جنگ اسرائیل از آمادگی این رژیم برای پرداخت هزینه آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه سخن گفت.

اسرائیل عقب نشینی کرد

به گزارش زنهار، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از « یوآو گالانت » وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد: ما آماده هستیم تا تصمیمات دشواری اتخاذ کنیم و هزینه بازگشت گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) را بپردازیم و پس از آن، جنگ را از سر بگیریم.

منابع مصری با اشاره به حضور هیات‌های دیپلماتیک در قاهره و تداوم رایزنی‌ها، پیش بینی کردند که توافقی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه و موقت در نوار غزه طی ایام عید سعید فطر حاصل شود.

وی ادامه داد که «ما در یک مکان و زمان مناسبی برای دستیابی به توافق برای بازگرداندن گروگان‌ها قرار داریم.»

وی مدعی شد: شرایطی که با فشار نظامی به حماس تحمیل کردیم به ما امکان انعطاف پذیری را می‌دهد و با این حال باید تصمیمات سختی را اتخاذ کنیم.

شبکه «القاهره الاخباریه» مصر به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد که هیئت‌های حماس و قطر قاهره را ترک کردند و ظرف ۲ روز آینده برای توافق بر سر مفاد توافق نهایی باز خواهند گشت.

یکشنبه به دعوت مصر، هیاتی از حماس و رژیم صهیونیستی برای شرکت در مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه راهی قاهره شدند.

به گفته منابع مصری، در مذاکرات قاهره رئیس سازمان سیا و نخست‌وزیر قطر هم حضور دارند.

« اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرده است که هر گونه مذاکره‌ای باید شامل برقراری آتش بس دائم و عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه باشد.

منابع رسانه‌ای از کسری هفت میلیارد دلاری بودجه اسرائیل در سایه جنگ غزه پرده برداشتند.

هیات‌های حماس و رژیم صهیونیستی اواسط اسفند مذاکره درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسیران در قاهره پایتخت مصر را آغاز کردند.

این مذاکرات پنجشنبه ۱۷ اسفندماه بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

مقامات فلسطین می‌گویند که رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهره، بیش از پیش نشان داده که به هیچ عنوان قصد ندارد به جنگ علیه غزه پایان دهد و فقط در تلاش است بدون امتیازدهی، اسرای خود را که در بند جنبش حماس هستند، آزاد کند.

پس از اینکه رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیر مستقیم با جنبش حماس برای چندمین بار متوالی کارشکنی کرد، هیأت حماس محل برگزاری مذاکرات در قاهره را ترک کرد و برای ادامه رایزنی با رهبران این جنبش به فلسطین بازگشت.

هدف از این مذاکرات، توقف حملات رژیم اسرائیل به غزه، بازگشت آوارگان و رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این منطقه است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار