کنایه سعید محمد به ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت رئیسی

سعید محمد با اشاره به نامگذاری سال با رویکرد اقتصادی نوشت: سؤال اینجاست که علیرغم ادعای دولت‌ها در اهتمام به تحقق این شعار، چرا شاهد افزایش تولید نبوده‌ایم؟

کنایه سعید محمد به ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت رئیسی

به گزارش زنهار، سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

برای چندمین سال پی در پی رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال را با رویکرد اقتصادی و بصورت خاص در باب افزایش تولید انتخاب کردند. سؤال اینجاست که علیرغم ادعای دولت‌ها در اهتمام به تحقق این شعار، چرا شاهد افزایش تولید نبوده ایم؟

با یک بررسی میدانی مشخص می‌شود که موارد زیر به ترتیب اولویت عوامل بازدارنده از تولید می‌باشند:

۱-عدم حمایت بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی.

۲-افزایش افسار گسیخته مالیات ستانی از واحد‌های تولیدی با اشکال مختلف جهت رفع کسری بودجه دولت. خصوصا مزاحمت‌های مالیات ارزش افزوده برای تولید کنندگان.

۳-مزاحمت بخش‌های نظارتی دولتی از قبیل استاندارد و ضابطین قوانین کار و بهداشت و محیط زیست و…و سر کیسه کردن تولید کنندگان.

۴-مشکلات ایجاد شده برای تولید کنندگان توسط بانک مرکزی در تامین ارز برای واردات مواد اولیه و آزار‌های صادر کنندگان در پیمان سپاری ارزی و رفع تعهد.

۵-قطعی مکرر برق و گاز واحد‌های تولیدی-صنعتی و کاهش راندمان تولید و افزایش هزینه تولید.

۶-وجود رانت برای برخی تولید کنندگان متصل به نهاد‌های حاکمیتی و ایجاد تبعیض و نتیجتا تضعیف تولید کننده بخش خصوصی.

۷-عدم اتصال شرکت‌های دانش بنیان به بخش تولید جهت ایجاد هم افزایی.

۸-بخش شبه دولتی بجای انحصار طلبی و بنگاه داری، باید در نقش Developer عمل نماید و مسیر ورود بخش خصوصی و مردم را به کسب و کار‌ها تسهیل نماید و پس از تثبیت بخش خصوصی و مردمی باید از کسب و کار خارج شود.

«برای حل مشکلات پیش گفته باید شخص رئیس جمهور و یا نهایتا معاون اول وی هماهنگی لازم بین اجزاء اقتصادی دولت شامل بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، جهاد کشاورزی، نفت، کار، راه و شهرسازی را ایجاد نموده و با تقسیم کار مناسب و کنترل و نظارت دقیق، افزایش تولید را رقم بزند که قطعا نتایج آن طی یکسال خود را نشان خواهد داد. باور کنید خیلی پیچیده نیست.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار