واشنگتن آماده جنگ بزرگ مقیاس می‌شود

ارتش ایالات متحده تعداد نیروهای خود را حدود 24000 یا تقریباً 5 درصد کاهش خواهد داد و در حال بازسازی است تا بهتر بتواند در درگیری نظامی بزرگ بعدی بجنگد.

واشنگتن آماده جنگ بزرگ مقیاس می‌شود

به گزارش زنهار، ارتش ایالات متحده تعداد نیروهای خود را حدود 24000 یا تقریباً 5 درصد کاهش خواهد داد و در حال بازسازی است تا بهتر بتواند در درگیری نظامی بزرگ بعدی بجنگد.

این تعدیل‌ها عمدتاً در پست‌های خالی خواهد بود. از جمله در پست‌های مربوط به عملیات ضد شورش که در طول جنگ‌های عراق و افغانستان افزایش یافت، اما امروز چندان مورد نیاز نیستند. حدود 3000 کاهش نیروی از نیروهای عملیات ویژه ارتش انجام می‌شود.

هم زمان، این طرح حدود 7500 سرباز را در سایر مأموریت‌های حیاتی، از جمله واحدهای پدافند هوایی و ضد پهپاد و پنج گروه ضربت جدید در سراسر جهان با قابلیت‌های سایبری، اطلاعاتی و حمله دوربرد پیشرفته اضافه خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کریستین ورموت، معاون نیروی زمینی وزارت دفاع روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما می‌خواهیم برای عملیات جنگی در مقیاس بزرگ آماده باشیم. بنابراین به این موضوع نگاه کردیم که بخش‌هایی از ساختار نیرو وجود دارد که به طور مثال احتمالاً بیشتر با ضد شورش مرتبط است و ما دیگر به آن‌ها نیاز نداریم.»

او گفت: «چیزهایی که می‌خواهیم در تشکیلات خود نداشته باشیم، در واقع چیزهایی هستند که فکر نمی‌کنیم در آینده باعث موفقیت ما در میدان جنگ شوند.»

این تصمیم منعکس‌کننده این واقعیت است که برای سال‌ها ارتش قادر به پر کردن هزاران پست خالی نبوده است. در حالی که ارتش آمریکا می‌تواند تا 494000 سرباز داشته باشد، تعداد کل سربازان فعال در حال حاضر حدود 445000 نفر است. بر اساس طرح جدید، هدف این است که طی پنج سال آینده نیروهای کافی برای رسیدن به سطح 470000 نفر استخدام شوند.

تغییرات برنامه‌ریزی شده پس از دو دهه جنگ در عراق و افغانستان صورت می‌گیرد که ارتش ایالات متحده را مجبور کرد به سرعت و به طور چشمگیری گسترش یابد تا تیپ‌های اعزامی به جبهه را پر کند. این شامل ماموریت گسترده نیروهای ضد شورش برای نبرد با القاعده، طالبان و گروه دولت اسلامی بود.

با گذشت زمان تمرکز ارتش به رقابت قدرت‌های بزرگ از سوی دشمنانی مانند چین و روسیه و تهدیدات ایران و کره شمالی تغییر کرده است. و جنگ در اوکراین نیاز به تاکید بیشتر بر سیستم‌های دفاع هوایی و توانایی‌های با تکنولوژی بالا را برای استفاده و مقابله با پهپادهای هوایی و دریایی نشان داده است.

در سال مالی گذشته که ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، سه نیروی زمینی، دریایی و هوایی نتوانستند به اهداف تعیین شده خود برای استخدام و جذب نیرو دست یابند. به عنوان مثال، نیروی زمینی ارتش باید ۶۵ هزار استخدام می‌داشت، اما تنها موفق به جذب بیش از ۵۰ هزار تن شد.

این تعدیل نیرو نشان دهنده تغییر قابل توجهی در ارتش برای آماده شدن برای عملیات رزمی در مقیاس بزرگ علیه دشمنان پیچیده‌تر است. اما آنها همچنین تاکیدی هستند بر چالش‌های شدید استخدامی که همه نیروهای نظامی با آن مواجه هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار