ادامه مذاکرات حماس و اسرائیل در قطر برگزار خواهد شد

در ادامه مذاکرات اسرائیل و حماس برای دستیابی به توافقی در راستای آتش‌بس موقت و آزادی اسرا، انتظار می‌رود یک هیات اسرائیلی به زودی در قطر حضور پیدا کند.

ادامه مذاکرات حماس و اسرائیل در قطر برگزار خواهد شد

به گزارش زنهار، در ادامه مذاکرات اسرائیل و حماس برای دستیابی به توافقی در راستای آتش‌بس موقت و آزادی اسرا، انتظار می‌رود یک هیات اسرائیلی به زودی در قطر حضور پیدا کند.

این مذاکرات هفته گذشته در پاریس آغاز شد و با حضور روسای موساد و سرویس امنیت داخلی شین بت همراه با میانجی‌هایی از ایالات متحده، قطر و مصر برگزار شد.

هیأت اسرائیلی از پایتخت فرانسه بازگشت و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، در یک مصاحبه تلویزیونی اواخر روز شنبه گفت که «احتمالاً فضا برای حرکت به سوی توافق وجود دارد.»

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مذاکره‌کنندگان با کابینه اسرائیل دیدار کردند و با اعزام هیاتی برای ادامه مذاکرات در روزهای آینده به قطر موافقت شد.

ویلم مارکس، خبرنگار الجزیره در این ارتباط گفت رسانه‌های اسرائیلی در حال صحبت درباره جزئیات چارچوبی برای مذاکرات هستند که بر مبنای آن اگر هر روز یک اسیر از غزه آزاد شود، به طور بالقوه می‌تواند تا شش هفته درگیری را متوقف کند.

«به نظر می‌رسد در ازای صدها زندانی فلسطینی که در حال حاضر در بازداشت یا در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند، حدود 40 اسیر اسرائیلی آزاد می‌شوند که شامل زنان غیرنظامی، سربازان زن و مردان مسن با شرایط پزشکی وخیم هستند.»

مارکس گفت که یک توافق همچنین می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و بازگشت احتمالی فلسطینی‌ها به مناطق بمباران‌شده و مورد حمله در بخش شمالی این منطقه شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار