گزارش تازه طالبان از بنزین‌های برگشتی ایران

مسؤولان اداره ملی استاندارد می‌گویند که این نهاد در جریان ماه دی از ورود ۵۱۱ تانکر بنزین با کیفیت پایین به کشور جلوگیری کرده است.

گزارش تازه طالبان از بنزین‌های برگشتی ایران

به گزارش زنهار، عاشق الله وزیری سخنگوی اداره ملی استاندرد، روز یکشنبه (۲۹ بهمن) گفت که در جریان ماه دی ۹ هزار و ۵۴ تانکر فرآورده های نفتی از بنادر مختلف وارد افغانستان شده است.

وزیری اضافه کرد که از این میان ۵۱۱ تانکر به دلیل کیفیت پایین از پنج بندر کشور دوباره به ایران، ازبکستان و شمار دیگر کشورها مسترد شده‌اند.

به گفته او روند تثبیت و کنترل مواد نفتی در تمامی بنادر به صورت متداوم جریان دارد که در نتیجه، از ورود مواد نفتی کیفیت پایین به کشور جلوگیری شده است.

او همچنین تصریح کرد که در جریان ماه دی، از ورود هزاران محموله مواد ساختمانی بی‌کیفیت به کشور نیز جلوگیری شده است.

وزیری با بیان‌اینکه اداره‌ی ملی استاندارد اقدامات جدی را برای جلوگیری از واردات مواد بی‌کیفیت در کشور پیش گرفته است، گفت که از وارد شدن هر نوع مواد خوراکی و غیرخوراکی بی‌کیفیت به کشور جلوگیری و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

سخنگوی اداره ملی استاندارد از تاجران خواست تا از واردات کالاهای بی‌کیفیت به‌ کشور خودداری کنند.

وزیری در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که قبل از این رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت ایران در واکنش به برگشت نفتکش‌های ایرانی از سوی امارت اسلامی گفته‌اند که مافیا تلاش دارد تا جلو وارد شدن نفت ایران به افغانستان را بگیرد.

احمد معروف خانی گفته بود که بنزین صادر شده به افغانستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده؛ اما به دلیل ایجاب منافع ترکمنستان و ازبکستان، جلو ورود فرآورده های نفتی ایران به افغانستان گرفته شده است.

سخن‌گوی اداره ملی استاندرد افغانستان اما اظهارات احمدخانی را رد و تاکید کرد که این اداره جلوی واردات بنزین و مواد بی‌کیفیت را از تمام کشورها گرفته است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار