نتانیاهو به سیم آخر زد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست قطر برای افزایش کمک های بشردوستانه به فلسطینیان در نوار غزه را رد کرد.

نتانیاهو به سیم آخر زد

به گزارش زنهار، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد که درخواست قطر توسط «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیروز (پنجشنبه) در جریان دیدار با «نتانیاهو» با هدف پیشبرد توافق احتمالی مبادله اسیران مطرح شد.

این شبکه صهیونیستی افزود: نتانیاهو اعلام کرده است که از گفت‌وگو درباره این موضوع تا زمانی که مدارک مطمئنی به دست آورد که داروهای ارسال شده از سوی رژیم اسرائیل برای اسیران صهیونیست بازداشت شده توسط حماس در غزه، به دست آنها رسیده است، خودداری می کند.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز پنجشنبه در واکنش به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان گفت: شکایتی فوری به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد.

در این زمینه تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی قطر صادر نشده است.

 شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از ورود «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری از پیش اعلام نشده به سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داده بود.

این شبکه صهیونیستی جزئیات بیشتری در مورد مدت زمان سفر و دستور کار مدیر سیا در سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین ارائه نداد اما در عین حال روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که سفر برنز به تل آویو با مذاکرات قاهره در مورد معامله مبادله اسیران مرتبط بوده است.

برنز مدیر سیا روز سه‌شنبه در یک نشست چهارجانبه در قاهره که با حضور رئیس موساد، رئیس اطلاعات مصر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر برگزار شد، شرکت کرده بود.

در این نشست چهار جانبه درباره توافق مبادله اسیران فلسطینی با اسیران صیهونیست در نوار غزه و آتش بس محدود در غزه تبادل نظر شد.

رسانه‌های صهیونیستی گفتند که نشست‌ قاهره در بحبوحه پافشاری حماس بر موضع خود برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه که رژیم اسرائیل با آن مخالفت کرده است،‌ پایان یافت.

تل آویو تخمین می زند که حدود ۱۳۴ اسیر صهیونیست در غزه وجود دارد در حالیکه به گفته منابع رسمی هر دو طرف، حداقل هشت هزار و ۸۰۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار