طالبان دوباره برای ایران پیام فرستاد

سرپرست وزارت بهداشت حکومت طالبان افغانستان با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان، گفت: ما برای تقویت نظام آموزش درمان و سلامت مردم افغانستان نیازمند کمک های ایران هستیم.

طالبان دوباره برای ایران پیام فرستاد

به گزارش زنهار، اطلاعات نوشت: «قلندر عباد» در حاشیه اجلاس جهانی امنیت بهداشت در اسلام‌آباد گفت: افغانستان نیازمند کمک ها و تجربیات ایران در حوزه بهداشت است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست «گروه 5» گفت: ما در ایران شاهد پیشرفت های این کشور در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی به مردم، بهداشت عامه و مقابله با بیماری‌های عفونی بودیم و ما معتقدیم این یک فرصت مناسب برای افغانستان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است.

وی افزود: کمک های ایران به افغانستان و همکاری مشترک ما با درک شرایط متقابل می‌تواند باعث ایجاد فرصت ویژه‌ای در بهبود سلامت مردم کشور افغانستان شود، زیرا سلامت و بهداشت مردم از هر سیاستی به دور است.

قلندر عباد تاکید کرد: افغانستان نگاه رو به جلو برای بهره‌برداری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، تقویت سیستم بهداشت عمومی و کنترل بیماری‌های عفونی دارد. وی همکاری افغانستان با همسایگان به ویژه ایران را بسیار مهم برشمرد و افزود: چالش‌های حوزه بهداشت، ویروس و بیماری‌های واگیردار هیچ مرز و محدوده‌ای نمی شناسد لذا مشارکت ملت‌ها و همکاری‌ میان دولت‌های منطقه برای غلبه بر چالش‌های مشترک در حوزه بهداشت و سلامت اجتناب ناپذیر است.

سرپرست وزارت بهداشت حکومت طالبان گفت: افغانستان نیازمند کمک های ایران و استفاده از تجربیات سازنده این کشور در حوزه آموزش درمان، داروسازی و تقویت نیروی انسانی است. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار