رازِ سکوت احمدی نژاد

نماینده نزدیک به احمدی‌نژاد می‌گوید: اگر قرار است به واسطه رابطه با احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان تصمیمی مبنی بر ردصلاحیت بنده گرفته شود، حرفی ندارم و تابع نظر این شورا هستم.

رازِ سکوت احمدی نژاد

به گزارش زنهار، به تازگی عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشت با اشاره به علت ردصلاحیت احمد علیرضابیگی نماینده نزدیک به احمدی‌نژاد بر این نکته تأکید کرد که رابطه با احمدی‌نژاد و به بیان او جریان انحرافی منجر به ردصلاحیت احمد علیرضابیگی شده است.

ادعای عباس امیری‌فر واکنش نماینده ردصلاحیت شده را به دنبال داشت و علیرضابیگی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت که در موارد مطرح شده برای ردصلاحیتش به رابطه او با احمدی‌نژاد اشاره نشده ولی اگر شورای نگهبان بنده را به دلیل رابطه با احمدی‌نژاد ردصلاحیت کرده، سکوت می‌کنم.

احمدی نژاد تعادل ندارد /او در انتخابات ۱۴۰۴ کاندیدای ریاست جمهوری می شود

امیری فر: شاید محمود احمدی نژاد در گواتمالا سرمایه گذاری کرده باشد

پس‌لرزه‌های سکوت احمدی نژاد درباره حمله تروریستی کرمان

او درباره سکوت احمدی نژاد در موضوعات مهم مانند حمله تروریستی کرمان، اعتراضات سال گذشته یا حوادث غزه، نیز می گوید؛«موضع احمدی‌نژاد در چنین موارد روشن است اما او ترجیح می‌دهد سکوت کند کما اینکه سکوت او از هر فریادی بلندتر است.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با احمد علیرضابیگی، نماینده نزدیک به احمدی‌نژاد را می‌خوانید:

*******

*آقای علیرضابیگی! اخیراً آقای امیری فر در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشت، رابطه با احمدی‌نژاد را به عنوان یکی از دلایل رد صلاحیت شما مطرح کرد، این ادعا تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟

در مورد علت ردصلاحیت بنده دو علت را مطرح کردند. در مرحله هیئت اجرایی صلاحیت بنده به واسطه ارتکاب علیه امنیت ملی رد شد، در صورتی که بنده چنین محکومیتی نداشتم و تنها محکومیتم مربوط به شکایت فاطمی امین است که در دادگاه بدوی به یکسال حبس محکوم شدم اما به دلیل اینکه رأی دادگاه هنوز قطعیت پیدا نکرده نمی‌تواند به عنوان ملاکی برای ردصلاحیت بنده از طرف شورای نگهبان قرار بگیرد.

در مرحله هیئت نظارت با استناد به بند ۲ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات که عبارتند از عدم التزام به جمهوری اسلامی ایران و عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی صلاحیت بنده رد شد. البته به بنده نگفتند که مصادیق این دو بنده چیست و من هم به این بندها اعتراض کردم، لذا در مورد علت ردصلاحیتم به مواردی نظیر رابطه با احمدی‌نژاد اشاره نشده است.

در جلسه هیئت نظارت حضور پیدا نکردم

*در جلسات که با اعضای هیئت اجرایی و یا هیئت نظارت داشتید به علت اصلی ردصلاحیت شما اشاره نکردند؟

بنده هیچ جلسه‌ای نداشتم البته هیئت نظارت به صورت تلفنی از بنده دعوت کرد که من گفتم فقدان سوء پیشینه را ارائه کردم و عملاً رأیی که آنها دادند فاقد اعتبار است چراکه سوءپیشینه کیفری ندارم، بنابراین ضرورتی برای حضور در هیئت نظارت نمی‌بینم و به همین موارد بسنده کردم و آنها هم موردی نگفتند.

چرا که قضیه مانند این است که به کسی گفته شود شما سربازی نرفتید اما وقتی کارت پایان خدمت خود را بدهم، ادعای مذکور فاقد اعتبار خواهد بود.

تلاش می کنند سکوت احمدی نژاد بشکند اما...

*از نظر خودتان، رابطه با احمدی‌نژاد تا چه اندازه به قضیه ردصلاحیت شما ارتباط دارد؟

در عالم واقع طبق نظرسنجی‌ها و بررسی‌هایی که موسسات مختلف انجام دادند، احمدی‌نژاد محبوب‌ترین شخصیت جمهوری اسلامی است، همچنین او به عنوان یک شخصیت برجسته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، لذا اگر کسی نسبت به احمدی‌نژاد و رابطه با او حساسیت دارد و نمی‌پسندد، مشخص است که آن فرد در شناخت سیاسی جامعه دچار اشکال است.

البته امکان دارد چنین نگرش‌هایی وجود داشته باشد کما اینکه با وجود اینکه حدود ۲ سال است احمدی‌نژاد کنش‌گری در حوزه سیاست را کنار گذاشته، عده‌ای تلاش می‌کنند که احمدی‌نژاد سکوت خود را بشکند اما او بنابر ملاحظاتی که دارد تلاش می‌کند در کنار مردم بایستد در حال حاضر مردم پیرامون بسیاری از موضوعات در کشور حالت سکوت را اختیار کردند و به نوعی قهر عمیق در مردم رخ داده که این تلاش برای آوردن احمدی‌نژاد به صحنه و موضع‌گیری او نسبت به موضوعات مختلف، جواب نخواهد داد.

احمدی‌نژاد حاضر نیست کنش گری سیاسی داشته باشد

البته بخشی از علت سکوتی که احمدی‌نژاد در پیش گرفته، به موضوعاتی مربوط است که در مورد او رخ می‌دهد کما اینکه شخص بایدن تحریم احمدی‌نژاد را اعلام می‌کند در حالی که به صورت معمول تحریم‌ها توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و یا سایر نهادهای این کشور اعلام می‌شود.

احمدی‌نژاد به این قضیه هم واکنش نشان نمی‌دهد. از طرفی او استاد برجسته برترین دانشگاه فنی ایران یعنی دانشگاه علم و صنعت است، کرسی دارد. یا در مورد دیگر وقتی احمدی‌نژاد به سفر علمی دعوت می‌شود آن اتفاقات ناصواب صورت می‌گیرد که باز هم او حاضر نشد در مورد ممانعت از سفرش صحبت کند، احمدی‌نژاد حدود ۱۰ ساعت در فرودگاه ایستاد که اجازه خروج از کشور به او بدهند،البته در نهایت رفت و برگشت.

مجموع رفتارهای او نشان می‌دهد که حاضر نیست وارد کنش‌گری سیاسی شود. چه دلیلی وجود دارد که نزدیکی و رابطه من با احمدی‌نژاد حساسیت برانگیز باشد و امتیاز منفی محسوب شود.

رازِ سکوت احمدی نژاد به روایت نماینده نزدیک به او /به هیچ وجه وارد انتخابات مجلس نمی شود اما ریاست جمهوری محتمل است!

به احمدی‌نژاد واحد درسی دادند و تدریس می‌کند

*پس اقای احمدی نژاد همچنان درحال تدریس هستند و ...

بله، در دانشگاه علم و صنعت به احمدی‌نژاد واحد درسی دادند و او در حال تدریس در مقطع دکتری است و رساله قبول می‌کند.

*شما به این نکته اشاره کردید که احمدی‌نژاد به دلیل قرار گرفتن در کنار مردم سکوت پیشه کرده اما حادثعه تروریستی کرمان احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد و انتظار می‌رفت احمدی‌نژاد مانند سایر روسای جمهور سابق واکنشی نشان دهد اما سکوت کرد، چرا احمدی‌نژاد درباره این حادثه ملی سکوت کرد؟

برداشت بنده این است که احمدی‌نژاد حاضر نیست در مورد هیچ موضوعی اظهارنظر کند. احمدی‌نژاد قبل از وقایع ۱۴۰۱ سکوت اختیار کرد. البته انتظار می‌رفت او در مورد فوت مهسا امینی و اتفاقات پس از آن اظهارنظر کند، هرچند موضع احمدی‌نژاد در چنین موارد روشن است اما او ترجیح می‌دهد سکوت کند کما اینکه سکوت او از هر فریادی بلندتر است.

احمدی‌نژاد وارد انتخابات مجلس نمی‌شود

*من پاسخ سوالم را نگرفتم، در نهایت تا چه اندازه احتمال می‌دهید که رابطه شما با احمدی‌نژاد منجر به ردصلاحیت شما شد؟

افرادی که در مورد صلاحیت‌ها تصمیم می‌گیرند باید پاسخ دهند. بنده به عنوان کسی که از ۱۴ سالگی اسلحه دست گرفتم و از کشور و انقلاب دفاع کردم در ۶۱ سالگی توانستم از همه حواشی عبور کنم اما اکنون در معرض چنین نسبت ناروایی قرار گرفتم که بنده را به دلیل التزام نداشتن به قانون اساسی ردصلاحیت شدم.

بنده به شخصه ادعایی ندارم اما قضاوت عمومی باید صورت بگیرد. اگر قرار است به واسطه رابطه با احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان چنین تصمیمی گرفته شود، حرفی ندارم و تابع نظر شورا نگهبان هستم.

*احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه‌ای دارد و لیست ارائه می‌کند؟

خیر، به هیچ عنوان احمدی‌نژاد در شرایط فعلی بنای کنش‌گری سیاسی ندارد.

*امکان دارد احمدی‌نژاد در مورد انتخابات ریاست جمهوری سکوت خود را بشکند؟

همه چیز محتمل است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار