اعتراف اسرائیل به قدرت اطلاعاتی حماس

ارتش اسرائیل به این نتیجه رسیده که گروه حماس با طراحی نقشه‌های دقیق و با کمک گرفتن از جاسوس‌هایی در داخل فلسطین اشغالی چندین سال برای انجام عملیات طوفان‌الاقصی برنامه‌ریزی کرده است.

اعتراف اسرائیل به قدرت اطلاعاتی حماس

 به گزارش زنهار، روزنامه گاردین نوشته ارتش اسرائیل بعد از بررسی تلفن‌ها، یادداشت‌ها و اسناد به دست آمده از مبارزان حماس در غزه به این جمع‌بندی رسیده است. از جمله اسناد به دست آمده نقشه‌‌ای با جزئیات دقیق از یکی از پایگاه‌های ارتش اسرائیل بوده است.

یک منبع در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل به گاردین گفت طراحی این نقشه جزئی و دقیق بدون کمک گرفتن از جاسوس‌های داخلی امکان‌پذیر نبوده است.

در لپ‌تاپ‌ها و یادداشت‌های اعضای حماس به طرح‌هایی برای حمله به اماکن نظامی و برخی نقاط کلیدی در مرکز اسرائیل و نفوذ آنها تا چندین مایل در داخل فلسطین اشغالی اشاره شده است.

به نوشته گاردین، ماهیت جزئی و تیزبینانه اطلاعاتی که در دسترس حماس قرار داشته موجب شده ارتش اسرائیل به این جمع‌بندی برسد که طراحی عملیات 7 اکتبر چندین سال طول کشیده است.

در اسناد به دست آمده جزئیات دقیقی از انبارهای تسلیحاتی اسرائیل و چند دفترچه راهنمای بومی برای مکان مهمات وجود داشته است.  اسرائیل معتقد است که حماس حتی رزمندگانش را در لحظات پایانی از این طرح مطلع کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار