واکنش ملکه اردن به درخواست پناهندگی فلسطینی‌ها

رانیا عبدالله، ملکه فلسطینی‌تبار اردن می‌گوید فلسطینی‌ها باید کشور مستقل خودشان را داشته باشند و نباید مجبور شوند به اردن و دیگر کشورها پناه ببرند.

واکنش ملکه اردن به درخواست پناهندگی فلسطینی‌ها

به گزارش زنهار، کریستین امانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان مصاحبه‌ای با رانیا عبدالله؛ ملکه اردنی داشته و از او درباره مسائل مختلف مربوط به غزه و اسرائیل پرسیده است.

یکی از مسائلی که این روزها مطرح می‌شود، این است که چرا اردن مرزهای خود را به روی پناهندگان فلسطینی باز نمی‌کند؟

بسیاری از فلسطینی‌ها در جنگ میان اسرائیل و حماس، وارد بحران شده‌اند و تلاش دارند به کشورهای هم‌مرز خود پناه ببرند. با این حال، ملک عبدالله، پادشاه اردن، صحبتی جنجالی داشته که واکنش‌هایی به همراه داشته است.

پادشاه اردن در یکی از سخنانش گفته جابه‌جایی فلسطینی‌ها و انتقال آن‌ها به خاک اردن و مصر، جزو خط قرمزهایش است. او معتقد است همین حالا هم تعداد زیادی از پناهندگان فلسطینی به خاک اردن پناه آورده‌اند.

آمار نشان می‌دهد بیش از ۳ میلیون فلسطینی در خاک اردن زندگی می‌کنند. اردن بزرگ‌ترین مقصد پناهندگان فلسطینی در خاورمیانه است.

با این حال، در جنگ اخیر میان حماس و اسرائیل، اردنی‌ها قاطعانه اعلام کرده‌اند که پناهندگان فلسطینی را به خاک خود راه نمی‌دهند. وقتی رانیا از فلسطینی‌ها دفاع می‌کند، خبرنگار سی‌ان‌ان از او می‌پرسد که چرا به این پناهندگان راه نمی‌دهند؟

رانیا عبدالله، ملکه اردن، پاسخی قابل تامل برای این پرسش ارائه کرده است.

او در صحبت‌های خود تاکید می‌کند که همین حالا هم اردن پناهندگان بسیاری را به خود راه داده، اما نباید وضعیت طوری باشد که فلسطینی‌ها چاره‌ای جز پناه بردن به کشورهایی نظیر اردن و مصر نداشته باشند. به عبارت ساده‌تر، او می‌گوید فلسطینی‌ها باید خاک و سرزمین خودشان و کشور مستقل خودشان را داشته باشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار