خط‌ونشان سپاه برای دشمنان در خلیج فارس

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با اقتدار نیروی دریایی سپاه یک امنیت قابل‌قبولی در خلیج فارس برقرار است و دشمنان اگر خطایی انجام دهند می‌توانیم تا هزاران کیلومتر آنها را تعقیب کنیم.

خط‌ونشان سپاه برای دشمنان در خلیج فارس

به گزارش زنهار به نقل از تسنیم، یکی از حماسه‌های 8 سال دفاع مقدس نبرد مستقیم رزمندگان بوشهری در خلیج فارس با آمریکاست. این رزمندگان 16 مهر سال 1366 به‌فرماندهی نادر مهدوی همراه با دیگر همرزمانش شهیدان غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمدی‌ها، مجید مبارکی با قایق‌های تندرو در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند، در این نبرد که در اطراف جزیره فارسی در خلیج فارس به وقوع پیوست رزمندگان بوشهری ضمن حمله به ناو آمریکایی بالگرد آنها را منهدم کردند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با گرامیداشت حماسه خلیج فارس اظهار داشت: 16 مهر ماه حماسه ماندگار درگیری رزمندگان بوشهری با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس است.

سردار رمضان زیراهی با بیان اینکه رزمندگان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس ابهت شرق و غرب در خلیج فارس را شکست دادند گفت: 16 مهر ماه یکی از عملیات‌های برجسته در 8 سال دفاع مقدس است که در این عملیات در سال 1366 وقتی تهدیدات در خلیج فارس افزایش یافت نیروی دریایی سپاه به‌صورت ویژه وارد میدان نبرد شد و آمریکا را به ذلت کشید.

وی با تصریح به اینکه روحیه رزمندگان همانند دوران دفاع مقدس به‌مراتب با تجهیزات پیشرفته‌تر و به‌روزتر قوی‌تر است، تأکید کرد: نیروی دریایی سپاه با اقتدار و صلابت از خلیج فارس صیانت و سیادت می‌کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: امروز توانمندی ما در مقابله با سنوات گذشته و 8 سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست چراکه آن زمان بزرگترین شناور ما 12متری راکت‌انداز بود امروز نیروی دریایی سپاه از شناورهای راکت‌انداز تا شناورهای اقیانوس‌پیما برخوردار است.

سردار زیراهی خاطرنشان کرد: اکنون موشک‌های مختلف تا برد 2000 کیلومتر به‌روی شناورهای نیروی دریایی سپاه مستقر است و از سایت‌های موشکی به‌روز برخوردار است.

وی ادامه داد: با اقتدار نیروی دریایی سپاه یک امنیت قابل‌قبولی در خلیج فارس برقرار است و دشمنان اگر خطایی انجام دهند می‌توانیم تا هزاران کیلومتر آنها را تعقیب کنیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با ابراز اینکه جمهوری اسلامی ایران از یک بازدارندگی قابل‌قبولی برخوردار است گفت: امروز دشمنان اعلام کردند که "باید در برابر جمهوری اسلامی ایران به بازدارندگی برسیم"، این درحالی است که زمانی ما دنبال ایجاد بازدارندگی بودیم اکنون دشمنان دنبال ایجاد بازدارندگی هستند.

زیراهی تأکید کرد: این شاخص‌ها نشان می‌دهد ما از یک توانمندی بالایی برخوردار هستیم و نظام اسلامی این قدرت دارد که اهداف نظامی و اقتصادی دشمنان را مورد هدف قرار دهد و این مهم را دشمنان تجربه کرده‌اند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار