ترامپ بازهم جنجالی ساخت!

اظهارات جنجالی جدید دونالد ترامپ خبرساز شد. رئیس جمهوری سابق آمریکا قبل از تفهیم اتهام فریبکاری مالی از سوی دادگاهی در منهتن گفت که حاکمیت آمریکا غرق در فساد دانست.

ترامپ بازهم جنجالی ساخت!

به گزارش زنهار به نقل از ساناپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با حضور در دادگاهی در منهتن نیویورک برای تفهیم اتهام فریبکاری مالی در حضور رسانه‌ها اعلام کرد که این دادگاه «جعلی» است و با هدف ضربه به اعتبار و ثروت من برنامه‌ریزی شده است.

دونالد ترامپ هنگام ورود به دادگاه با حمله به دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال آینده میلادی (۲۰۲۴) افزود: «من از بایدن ده امتیاز جلوتر هستم و هدف از محاکمه من، لطمه و آسیب به اعتبار من از سوی دموکرات‌ها است و حاکمیت کشور در فساد غوطه‌ور شده است.»

ترامپ در ادامه به خبرنگاران گفت: آنچه برای من اتفاق افتاده بزرگ‌ترین نمونه آزار و اذیت سیاسی در جهان است. علیه من جرم اتفاق افتاده و شخص وزیر دادگستری انسان فاسدی است. دادستان کل نیویورک نژادپرست است و به کرسی فرمانداری ایالت چشم دارد.

«لتیتا جیمز»، دادستان کل ایالت نیویورک در این پرونده دونالد ترامپ و شرکت او را به فریب بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و دیگران از طریق دروغگویی درباره ثروتش در اظهارنامه‌های مالی متهم کرده است.

خانم جیمز که عضو حزب دموکرات است به دنبال جریمه ۲۵۰ میلیون دلاری ترامپ و صدور ممنوعیت تجاری برای ترامپ در نیویورک است. حکم هفته گذشته قاضی، در صورتی که در دادگاه تجدید نظر مورد تأیید قرار گیرد باعث خواهد شد کنترل چندین ملک ترامپ از جمله برج ترامپ و یک دفتر در وال‌استریت از دست او خارج شود.

از سویی دیگر، «آرتور انگورون» یکی از قضات این پرونده پیش از این حکم کرده که ترامپ در معامله‌های تجاری خود مرتکب فریبکاری شده است.

شکوائیه خانم جیمز یکی از دردسرهای قضائی ترامپ است که در تلاش است سال ۲۰۲۴ از طریق انتخابات ریاست‌جمهوری به کاخ سفید بازگردد. ترامپ از ماه مارس به این سو در چهار پرونده متهم شده است.

ترامپ که عضو حزب جمهوری‌خواه است و در حال حاضر نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود اتهامات علیه خودش را تکذیب کرده و دموکرات‌ها را به غرض‌ورزی‌های سیاسی برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش متهم کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار