رونمایی از سوغاتی متفاوت رئیسی از آمریکا / بازگشت ۳۵۰۶ لوح مصادره‌

​رئیسی گفت: در جریان سفر به نیویورک، ۳۵۰۶ لوح مصادره‌ شده توسط آمریکا بعد از ۸۵ سال که جزو میراث ارزشمند ملت ایران است، به کشور بازگشت.

رونمایی از سوغاتی متفاوت رئیسی از آمریکا / بازگشت ۳۵۰۶ لوح مصادره‌

به گزارش زنهار به نقل از خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بعد از سفری سه روزه به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع رسانه‌های آمریکایی و ایرانیان مقیم، دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

5917276

بنا براخبار منتشر شده در هواپیمای حامل رئیس جمهور مجموعه ای از الواح تاریخی مربوط به هخامنشی نیز وجود دارد که از آمریکا تحویل گرفته شده است.

رئیسی پس از بازگشت از سفر سه روزه به نیویورک، در فرودگاه مهرآباد تصریح کرد: این بار صدای ملت ایران از همه سال‌ها رساتر بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها تصویر واقعی از ایران نشان دهند، ادامه داد: در جریان سفر به نیویورک، ۳۵۰۶ لوح مصادره‌ شده توسط آمریکا بعد از ۸۵ سال که جزو میراث ارزشمند ملت ایران است، به کشور بازگشت.

رئیس جمهور گفت: ۳۵۰۰ لوح را با خود به کشور بازگزداندیم و بقیه این الواح نیز به زودی بازمی‌گردد.

رئیسی افزود: در سفر به نیویورک مواضع جمهوری اسلامی ایران را در راستای تامین منافع و ارزش‌ها تبیین کردیم و همچنین در این سفر ۲۰ جلسه نشست و ارتباط با نخبگان و سیاسیون داشتیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه حضور در نشست سازمان ملل زمینه‌ای برای ارتباطات و تبین مواضع است، تصریح کرد:  در این نشست و جلساتی که داشتیم دو موضوع مهم یک تبیین مواضع ایران و دو تامین منافع و ارزش‌ها را در نظر داشتیم.

 رئیسی گفت: آنها که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند خود را در جهت حفظ منافع دیگران قرار می‌دهند.

رئیس با بیان اینکه بنای جمهوری اسلامی ایران همکاری با همه‌ کشورها است، افزود: در نشست با نخبگان و اصحاب رسانه احساس کردیم تصویری که از ایران ارائه می‌دهند واقعی نیست. وظیفه رسانه‌ها و مسئولین است که تصویر واقعی کشور را به آن‌ها ارائه دهند تا آن‌ها دچار اشتتباه محاسباتی نشوند.

رئیسی ادامه داد: ریشه تصمیم‌گیری‌های غلط در غرب نسبت به کشورمان را اشتباهات محاسباتی آنها در تصویرهایی که از ما دریافت می‌کنند می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت: آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم. ۲۰ نشست و جلسه داشتیم و در این جلسات تلاش کردیم آنچه از مواضع ایران است را تبیین کنیم.

وی افزود: محور جلسات ما توجه به ارتباطات تجاری و اقتصادی و برنامه آتی جمهوری اسلامی برای این ارتباطات بود. آمادگی جمهوری‌اسلامی را برای کار با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی اعلام کردیم.

بنا به روایت ایرنا، بیش از ۸۵ سال از خروج گِل‌نبشته‌هایی که فقط برای مطالعه در اختیار دانشگاه شیکاگو قرار گرفته بود می‌گذرد و حالا با بعد ده‌ها سال رایزنی‌های وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی به موطن اصلی خود بازمی‌گردند؛ الواح هخامنشی که در تخت جمشید پیدا شده بود و جهت بررسی و یک دوره مطالعاتی سه ساله و به امانت به آمریکا فرستاده شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دولت آمریکا مانع از استرداد آنها شد.

بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار حوزه دولت ایرنا،  ۳۵۰۶ لوح با محتوای مدیریت منابع راه‌ها، روابط اجتماعی، مایحتاج اساسی زندگی، دستمزدها، اقتصاد جامعه هخامنشی به خط میخی و زبان عیلامی و آرامی که در ۹ صندوق از طریق هواپیمای حامل هیأت‌ ایرانی وارد خاک کشور می شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار