پیشنهاد حمله به ایران تایید شد؟

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعای ترامپ را که گفت وی در دوره ریاست‌جمهوری او پیشنهاد حمله به ایران را داده است، رد کرد.

پیشنهاد حمله به ایران تایید شد؟

به گزارش زنهار، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه به وقت محلی آمریکا در مصاحبه‌ای با فرید زکریا مجری شبکه سی.ان.ان ادعاهای ترامپ و رئیس ستاد کارکنان وی مارک میدوز را رد کرد و گفت: به شما اطمینان می‌دهم که حتی یک بار هم پیشنهاد حمله به ایران نداده‌ام.

میلی که اواخر ماه جاری میلادی (ستپامبر) از سمتش بازنشسته می‌شود در ۱۶ ماه پایانی ریاست جمهوری ترامپ ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را بر عهده گرفت.

وی به چهره‌ای مهم در تحقیقات جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده پیگرد ترامپ به دلیل نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده تبدیل شد. ترامپ مدعی شده بود که طرحی درباره حمله به ایران دارد که توسط میلی تدوین شده بود.

وی این اظهارات را در فایلی صوتی در ژوئیه ۲۰۲۱ به نویسندگان کتاب زندگی‌نامه میدوز گفته بود.

میلی گفت: نمی‌دانم آنها درباره چه سندی صحبت می‌کنند. من هرگز آن را ندیده‌ایم و هیچ کسی آنچه را که آنها درباره‌اش حرف می‌زنند به من ارائه نکرده است. بنابراین، نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم.

وی افزود: اما به شما اطمینان می‌دهم که حمله نظامی به ایران یک اقدام بسیار بسیار جدی است. ما این قابلیت را داریم و طرح‌هایی برای اظهارنظر در مورد آن داریم. این یک مساله غیرمعمول خاصی نیست. اما نمی‌خواهم در مورد جزئیات آن صحبت کنم.

میدوز در کتاب خود با عنوان «رئیسِ رئیس» مدعی شده که میلی در دوره ریاست جمهوری ترامپ بیش از یک بار اصرار کرده بود به ایران حمله کند اما ترامپ آن را نپذیرفت.

میلی گفت که وی درباره چیزی که میدوز نوشته اطلاعی ندارد. وی افزود: با قاطعیت به شما می‌گویم که هرگز به حمله گسترده علیه ایران توصیه نکرده‌ام. به نظر من، انجام این کار مستلزم درجه قابل توجهی از خطر است که با توجه به شرایط شاید بخواهیم آن را بپذیریم یا نپذیریم اما این اتفاق نیافتاد.

میلی اظهار کرد: نمی‌دانم نقل قول‌های میدوز دقیقا چیست اما درباره کاری که خودم انجام داده‌ام می‌توانم به شما اطمینان بدهم و آن این است که من پیشنهاد حمله به ایران ندادم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار