سفر وزیر خارجه انگلیسی به اسرائیل با فیگور ضدایرانی

​وزیر امور خارجه بریتانیا قصد دارد در سفر این هفته خود به اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی برای تجدید مذاکرات فشار آورده و به مقابله با تهدیدات امنیتی بپردازد.

سفر وزیر خارجه انگلیسی به اسرائیل با فیگور ضدایرانی

به گزارش زنهار، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا این هفته به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد. او قصد دارد برای احیای مذاکرات در مورد راه‌حل به اصطلاح «دو کشوری» فشار آورده و به مقابله با تهدیدات امنیتی متعهد شود.

به نوشته رویترز، در این سفر که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، کلورلی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین گفتگو خواهد کرد. در سخنرانی روز سه‌شنبه در کنفرانس امنیتی بین‌المللی، کلورلی چالش‌های امنیتی پیش روی اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی و همچنین اهمیت راه‌حل به اصطلاح دو کشوری را مورد بحث قرار خواهد داد. بر اساس بیانیه‌ای، او ایران را به واسطه حمایت از گروه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین متهم خواهد کرد.

کلورلی پیش از سفر خود گفت: «انگلیس و اسرائیل برای حفظ امنیت مردمانمان از نزدیک با هم همکاری می‌کنند. در مواجهه با تهدیدات غیرقابل قبول ایران، مشارکت امنیتی نزدیک خود با اسرائیل را تجدید کنیم».

او با الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل گفت‌وگو خواهد کرد و در رزمایش سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل شرکت خواهد داشت. کلورلی در جریان بازدید از سرزمین های فلسطینی نیز از اردوگاه آوارگان جالازون در کرانه باختری رود اردن بازدید خواهد کرد تا از آوارگان فلسطینی دیدن کند.

خشونت در کرانه باختری طی سال گذشته با حملات مکرر اسرائیل و حملات خیابانی فلسطینیان تشدید شده است. احتمال احیای مذاکرات با میانجیگری ایالات متحده و با هدف ایجاد یک کشور فلسطینی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس کم است.

فلسطینی‌ها در کرانه باختری خودگردانی محدودی دارند و بین دولت مورد حمایت غرب و اسلام‌گرایان حماس که همزیستی با اسرائیل را رد می‌کنند، اختلاف دارند. بسیاری در کابینه کنونی اسرائیل مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار