اقدامات دولت بی‌سابقه بود

کام زائران اربعین شیرین شد

عضو هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به عراق گفت: مشاهدات میدانی حاکی از تلاش حداکثری همه ارکان مسوول جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق برای تکمیل راه‌های منتهی به مرزها، ارائه گذرنامه ویژه اربعین، تسهیل بی سابقه دریافت ارز و عبور سریع زائران از مرزها و جلوگیری از معطلی داشت.

 کام زائران اربعین شیرین شد

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفر تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عراق گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای تهیه گزارشی از اقدامات دستگاههای مختلف در ایام اربعین، هیاتی متشکل از سه نفر از اعضای کمیسیون برای حضور جلسات مختلف، بازدیدها و سایر ابعاد نظارتی به سفر زیارتی اربعین اعزام کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: آنچه که در این سفر رخ داد، حضور میدانی در مرزها به همراه مسوولانی بود که باید برنامه‌ریزی و اقدام متعدد درباره اربعین را انجام دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هیات اعزامی در این سفر همراه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در سرکنسول گری‌های بصره، سلیمانیه، اربیل و بخش‌هایی نظیر سامرا، کاظمین، نجف و کربلا حاضر شد و پس از بازدید، در گفت وگوهای میدانی با زوار اباعبدالله الحسین(ع) از خدمات ارائه شده مطلع گردید که زوار در بخش‌های مختلف برای ارائه خدمات ارائه شده ابراز رضایت کردند.

وی با اشاره به خدمات دستگاه‌های مختلف به زوار در راهپیمای اربعین عنوان کرد: هیات اعزامی از بخش‌های مختلف نظیر هلال احمر، شرکت‌های مخابرات و ارتباطات و مجموعه‌های کنسولی مستقر شده در عراق بازدیدهای نظارتی خود را به عمل آورد که مجموع اقدامات با توجه به افزایش حضور مردم در اربعین امسال رضایت بخش بود.

تسهیل بی‌سابقه دریافت ارز و عبور سریع زائران از مرزها در ایام اربعین

مقتدایی ادامه داد: در مرزشلمچه، سلیمانیه و اربیل عراق هیات اعزامی در جمع موکب داران، فعالان محلی، برخی از فرمانداران و مسوولان محلی عراق حاضر شد که توضیحات ارائه شده و مشاهدات میدانی حاکی از تلاش حداکثری همه ارکان مسوول جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق برای تکمیل راه‌های منتهی به مرزها، ارائه گذرنامه ویژه اربعین، تسهیل بی سابقه دریافت ارز و عبور سریع زائران از مرزها و جلوگیری از معطلی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد : طبق مشاهدات میدانی انجام شده، پیشرفت‌های مهمی در نحوه برگزاری مراسم اربعین امسال نسبت به سال گذشته دیده شد. به ویژه اینکه رضایت‌مندی در تسهیل ورودی و خروجی مرزهای بین دو کشور، ، بسیج شبکه حمل و نقل، خدمات منظم سلامت، پارکینگ و اطلاع رسانی منظم و مستمر سبب برگزاری هرچه باشکوتر مراسم امسال شد.

وی ادامه داد: مجموع فعالیت‌های که دولت، بخش‌های خصوصی و مردمی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) امسال انجام دادند، نشان می‌دهد خدمات دهی به زوار و نحوه برگزاری آن سال به سال بهتر می‌شود. البته این موضوع بدان معنا نیست که همه اقدامات انجام شده در بالاترین سطح خود قرار دارد. ولی مردم مسوولانی که در سالهای گذشته در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند، به این موضوع اشاره کردند که در مقام مقایسه شرایط بسیار مطلوب بوده است.

مقتدایی با بیان اینکه دولت در مدیریت جمعیت انبوه، تجربیات مهمی به دست آورده است، گفت: این تجربیات می‌تواند تکمیل‌تر شود. چرا که حرکت اربعین یک رویکرد تمدنی در همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و بخش‌های از آن هنوز دیده نشده که باید در سال‌های آینده لحاظ کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور در راهپیمایی اربعین می‌تواند ارتقاء یابد، تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت که دولت در برگزاری راهپیمایی اربعین امسال یک گام جلوتر از سال‌های قبل حرکت کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیشنهادات، نظرات و دیدگاه‌های همه فعالانی که در راهپیمایی بزرگ اربعین خدمت رسانی می‌کردند، کسب شده است، گفـت: این پیشنهادات دریافت شده و گزارش آن در حال تنظیم است و به زودی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و سایر نهادهایی که می‌توانند از این گزارش بهره بردای کنند، ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فدا حسین مالکی، ابراهیم عزیزی و عباس مقتدایی اعضای اعزامی جمهوری اسلامی ایران به عراق بودند و وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز همراه با کاظمی مازندارنی سرکنسول گری ایران در نجف در جلسات بررسی اقدامات انجام شده همراه با مسوولان عراقی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، مرکز آمار حرم حضرت عباس علیه‌السلام، تعداد نهایی زائران اربعین سال جاری (۱۴۰۲ شمسی ـ ۱۴۴۵ قمری) را بیش از ۲۲ میلیون نفر اعلام کرد.

سال گذشته تعداد زائران اربعین بیش از ۲۱ میلیون نفر بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار