پشت پای ایلان ماسک به اوکراین در کریمه

به گفته یک مقام اوکراینی، ایلان ماسک با دستورالمل خود برای استارلینک مرتکب شرارت شده است.

پشت پای ایلان ماسک به اوکراین در کریمه

به گزارش زنهار، به گفته یک مقام اوکراینی، ایلان ماسک با دستورالمل خود برای استارلینک مرتکب شرارت شده است.

به نوشته گاردین، در پی انتشار یک زندگی‌نامه از جدید ایلان ماسک که در آن اشاره شده این‌که شبکه ارتباطی ماهواره ای استارلینک در نزدیکی سواحل کریمه در سال گذشته خاموش شود تا حمله پهپاد اوکراینی به کشتی های جنگی روسیه را متوقف کند، یک مقام ارشد اوکراینی ایلان ماسک را متهم به «ارتکاب شرارت» کرد.

میخایلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین در بیانیه ای در شبکه X، پلتفرم رسانه اجتماعی که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد و ماسک مالک کنونی آن است، نوشت که دخالت ماسک منجر به مرگ غیرنظامیان شد و آن را «بهای ترکیب جهل و خودبزرگ‌بینی بزرگ» خواند.  او نوشت: «با عدم اجازه به پهپادهای اوکراینی برای نابودی بخشی از ناوگان روسیه از طریق تداخل استارلینک، ایلام ماسک به این ناوگان اجازه داد تا موشک های کالیبر را به سمت شهرهای اوکراین شلیک کند. در نتیجه، غیرنظامیان و کودکان کشته می شوند». او در ادامه افزود: «چرا برخی از مردم اینقدر ناامیدانه می‌خواهند از جنایتکاران جنگی و تمایل آنها برای ارتکاب قتل دفاع کنند؟ و آیا اکنون متوجه شده اند که مرتکب بدی می شوند و به بدی تشویق می کنند؟»

در مقابل، ماسک از تصمیم خود دفاع کرد و گفت که نمی‌خواهد شرکت اسپیس ایکس او «به صراحت در یک اقدام بزرگ جنگ و تشدید درگیری شریک باشد».

سی‌ان‌ان روز پنجشنبه گزیده‌ای از زندگی‌نامه ایلان ماسک نوشته والتر آیزاکسون را منتشر کرد که توضیح می‌دهد چگونه پهپادهای زیردریایی مسلح در حال نزدیک شدن به ناوگان روسی در نزدیکی سواحل کریمه بودند که «ارتباطات خود را از دست دادند و به‌طور بی‌ضرر به ساحل رفتند».

بیوگرافی که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، ادعا می کند که ماسک به مهندسان استارلینک دستور داده است که سرویس را در منطقه حمله به دلیل نگرانی او از اینکه ولادیمیر پوتین با سلاح هسته ای به حمله اوکراین به کریمه تحت اشغال روسیه پاسخ دهد، خاموش کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار