سرازیر شدن پناهندگان سوری به سمت لبنان/ انتقاد شدید از آمریکا

وزیر امور اجتماعی دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به شروع موج جدیدی از سرازیرشدن آوارگان سوری به کشورش، آمریکا را مسؤول این وضعیت دانست.

 سرازیر شدن پناهندگان سوری به سمت لبنان/ انتقاد شدید از آمریکا

به گزارش زنهار، هکتور حجار وزیر امور اجتماعی دولت پیشبرد امور لبنان گفت: سوریه تحت محاصره اقتصادی شدیدی به علت قانون قیصر آمریکایی‌ها است. بنابراین، علت مسؤولیت موج جدید هجوم آوارگان را متوجه آمریکا می‌دانم. وزیر امور اجتماعی دولت پیشبرد امور لبنان ادامه داد: باندهای زیادی برای قاچاق انسان وجود دارند و همدستی برخی از عناصر امنیتی ورود آوارگان از سوریه به لبنان را تسهیل می‌کند.

حجار گفت: ارتش و دستگاه امنیت لبنان برای جلوگیری از موج جدید آوارگان به کشور تلاش می‌کنند و من جامعه جهانی را مسؤول پیامدهای بحران آوارگان سوری به لبنان می‌دانم.

هکتور حجار همچنین هشدار داد که موضوع موج جدید آوارگان سوری بسیار خطرناک بوده و دولت این موضوع را پیگیری خواهد کرد. وی تصریح کرد: به تنهایی نمی‌توانیم مرز را کنترل کنیم و به هماهنگی سیاسی و امنیتی دمشق نیاز داریم.

وزیر امور اجتماعی لبنان با اشاره به اینکه منفعت امنیتی لبنان به صورت روشن برای مقابله با پیامدهای موج آوارگان هماهنگی با سوریه است، افزود: لبنان توان موج جدید آوارگان سوری را ندارد و هرگز اجازه نخواهیم داد که در کمیساریای آوارگان سازمان ملل متحد آواره جدیدی ثبت نام کند.

وزیر اموراجتماعی لبنان با بیان اینکه ملت سوریه، ملت برادری است و خواسته ما برای بازگشت آوارگان به کشورشان برآمده از نوعی ثبات در بخش وسیعی از سوریه است، خاطرنشان کرد: آنچه برای سوریه پیش می‌آید پیامدهای آن لبنان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

اظهارات حجار سه هفته پس از آن بیان می‌شود که ارتش لبنان ۲۲ مردادماه از بازداشت ۱۳۴ مهاجر غیر قانونی از جمله ۱۳۰ تبعه سوری خبر داد که به دنبال سفر غیر قانونی دریایی به یکی از کشورهای اروپایی بودند.

شمار آوارگان سوری در لبنان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد، درحالی که تنها اسامی ۸۸۰ هزار نفر از مهاجران در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ثبت شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار