کی‌یف: از جان باختن پریگوژین در سانحه هوایی مطمئن نیستیم

سرویس اطلاعات ارتش اوکراین اعلام کرد: از جان باختن یوگنی پریگوژین، رئیس سابق گروه واگنر در سانحه هوایی مطمئن نیستیم.

کی‌یف: از جان باختن پریگوژین در سانحه هوایی مطمئن نیستیم

به گزارش زنهار، «آندری یوسف» سخنگوی سرویس اطلاعات ارتش اوکراین گفت: کی‌یف به طور کامل مطمئن نیست که پریگوژین رئیس گروه واگنر در ۲۳ آگوست (اول شهریور) در یک سانحه هوایی در منطقه تِوِر روسیه جان باخته است اما گزارش‌های مربوط به مرگ دیمیتری اوتکین همدست وی را تائید می‌کند.

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، یوسف افزود: در حال حاضر ما می‌توانیم به طور ۱۰۰ درصد در مورد مرگ تائید شده اوتکین و برخی از مسافران دیگر صحبت کنیم اما در مورد پریگوژین هنوز جواب همه سوالات را پیدا نکرده‌ایم.

نقشه ترسناک پوتین برای اوکراین

وی ضمن خودداری از ارائه جزئیات بیشتر در این باره، تصریح کرد: من به سادگی روی این واقعیت تمرکز می‌کنم که می‌توانیم مرگ اوتکین و چند تن دیگر از همکاران پریگوژین را تائید کنیم اما فکر می‌کنم در مورد رئیس گروه واگنر باید کمی بیشتر منتظر بمانیم.

به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه اول شهریور ۱۴۰۲، هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله پریگوژین فرمانده واگنر که از سن پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

ساعتی بعد از این حادثه، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه با انتشار فهرست سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در منطقه تِوِر روسیه تائید کرد که پریگوژین هم در این لیست حضور داشته است.

پریگوژین که پیشتر آشپز شخصی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود، در تیرماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای ارتش روسیه را به حمله علیه مواضع این گروه به جای حمله به مواضع نیروهای اوکراینی متهم کرد.

وی همچنین مدعی تصرف پایگاه‌های نظامی شهر روستوف شد و نیروهای خود را به سمت مسکو روانه کرد. وزارت دفاع روسیه و شخص پوتین، پریگوژین را به خیانت متهم کردند.

شورش گروه واگنر بعد از چند روز با وساطت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس پایان یافت.

پیکر پریگوژین روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه با حضور خانواده و دوستان وی در قبرستانی در سن پترزبورگ به خاک سپرده شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار