انتقال پر سرعت پول‌های آزاد شده ایران

یک رسانه مدعی شد: عملیات انتقال پول های آزاد شده ایران از کره جنوبی سریع‌تر از زمان در نظر گرفته شده پیش رفته است.

انتقال پر سرعت پول‌های آزاد شده ایران

به گزارش زنهار، امواج مدیا به نقل از منابعی در منطقه گزارش داده که عملیات انتقال پول‌های آزاد شده ایران از کره جنوبی که باید به قطر برسد، سریع‌تر از زمان در نظر گرفته شده پیش رفته و ۲ میلیارد دیگر مانده که به قطر برسد.

مسیر پیچیده انتقال پول به ایران

پیش از این گفته شده بود بالاخره منابع ارزی بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی آزاد شده و قرار است این ارز حاصل از فروش نفت ایران، بالاخره پس از مدت‌ها به کشور برسد. با این وجود در حالی که گفته می‌شد مبلغ ارز‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی هفت میلیارد دلار است، خبر‌ها حاکی از آن هستند که منابع ارزی که وارد کشور می‌شوند معادل ۶ میلیارد دلار خواهد بود.

این در حالیست که نقطه نظرات متفاوتی پیرامون علت کاهش یک میلیارد دلاری این مبلغ وجود دارد؛ رئیس کل بانک مرکزی علت این موضوع را کاهش ارزش برابری وون به دلار در طی این سال‌ها می‌داند، اما کارشناسان اقتصادی، مسیر پیچیده انتقال این پول به ایران را به عنوان دلیل این موضوع عنوان می‌کنند.

ادعای کاهش دارایی‌های بلوکه شده ایران

پس از قطعی شدن آزادسازی منابع مسدود شده ایران در کره جنوبی، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی با انتشار توئیتی در صفحه خود به این موضوع واکنش داد و پس از تبریک به تیم دیپلماسی ارزی کشور، نوشت: «متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ به‌صورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت.

حتی در طی این سال‌ها نیز به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد. اما با پیگیری‌های فنی و دیپلماسی موفق، تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد و هزینه‌های تبدیل ارز آن از وون به یورو نیز توسط کشور ثالث پذیرفته شد.»

منبع: تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار