هدف کیم جونگ اون برای سفر به روسیه

کاخ سفید روز دوشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با هدف کمک تسلیحاتی به روسیه می‌رود.

هدف کیم جونگ اون برای سفر به روسیه

به گزارش زنهار «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ، گفت: همانطور که قبلاً علناً هشدار داده بودیم، مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به طور پیوسته در حال پیشرفت است.

وی افزود: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه انتظار می رود مذاکرات روسیه و کره شمالی در مسکو در سطح رهبران درباره فروش تسلیحات به روسیه برگزار شود.

کاخ سفید: روسیه باید در حل بحران کره حضور داشته باشد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، اضافه کرد: از کره شمالی می‌خواهیم مذاکرات خود با روسیه را متوقف و به تعهدات خود در خصوص عدم ارسال سلاح به مسکو عمل کند.

پیش تر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده بود که رهبر کره شمالی قصد دارد در ماه جاری میلادی به روسیه سفر کند تا با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار و در مورد تامین تسلیحات برای روسیه در جنگ با اوکراین و سایر همکاری‌های نظامی گفت وگو کند.

کاخ سفید چهارشنبه گذشته به کره شمالی در خصوص فروش مهمات به روسیه برای جنگ در اوکراین هشدار داده بود.

این هشدار چند هفته پس از نامه نگاری پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رهبر کره شمالی با مضمون تقویت روابط بین دو کشور صورت گرفت.

پوتین در خصوص این ارتباطات با رهبر کره شمالی، گفت: اطمینان دارم همکاری‌های دوجانبه را در همه زمینه‌ها برای رفاه دو کشور و ثبات و امنیت استوار شبه جزیره کره و کل شمال شرق آسیا تقویت خواهیم کرد.

سال گذشته آمریکا کره شمالی را به ارسال مخفیانه گلوله‌های توپخانه به روسیه متهم کرده بود.

کره شمالی و روسیه ادعاهای آمریکا در مورد ارائه تسلیحات را رد کرده‌اند.

با این حال، کره شمالی اعلام کرده که «سیاست هژمونیک» غرب به رهبری آمریکا، مسکو را مجبور به اقدام نظامی برای حفاظت از منافع امنیتی خود کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار