عضو کمیسیون انرژی مجلس :

دیپلماسی دولت موجب افزایش صادرات نفت شد

عضو کمیسیون انرژی و نماینده ۶ شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه روابط خارجی و دیپلماسی موثر دولت منجر به افزایش صادرات نفت شده و میزان صادرات در حال رسیدن به پیش از زمان تحریم‌ها است.

دیپلماسی دولت موجب افزایش صادرات نفت شد

به گزارش زنهار، منصور شکراللهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تشریح گوشه هایی از عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم اظهار کرد: صادرات نفت از ۳۰۰ هزار بشکه به حدود یک و نیم هزار بشکه و بیشتر رسیده که نشان دهنده موفقیت دولت و وزارت نفت است.

وی با اشاره به برخی دیگر از موفقیت ها در حوزه وزارت نفت از جمله بهره‌برداری از پالایشگاه فازهای ۱۴ و ۱۱ میدان پارس جنوبی ادامه داد: فازهای عسلویه از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کرده و موفق بوده است.

شکراللهی با بیان اینکه وزارت نفت به نحو احسن از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کرده و کارها را در این حوزه به خوبی پیش برده است، اضافه کرد: مجموعه وزارت نفت نشان داده‌ متخصصان ایرانی می توانند با وجود تحریم های ظالمانه خوب کار کنند و موفق باشند.

وی بیان کرد: وزیر انرژی روسیه که اکنون معاون نخست وزیر است در سفر هیات بلند پایه کشورمان به مسکو گفت که وزیر نفت شما باید به عنوان شیر ایران شناخته شود که این توصیف نشان می دهد وزیر نفت خوب کار کرده است.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، جازموریان، قلعه گنج و منوجان در مجلس یادآور شد: مشکلات با کشورهای همسایه به عنوان مثال بحث تبادلات گازی با ترکمنستان در همین دولت حل شد.

شکراللهی ادامه داد: ظرفیت های بالایی در حوزه نفت داریم و تاکنون قراردادهای خوبی با کشورهای مختلف به امضاء رسیده است و بهره گرفتن از این ظرفیت ها آغاز شده و آینده وزارت نفت خوب است.

وی اظهار کرد: اکنون از یک سو تولید نفت و فروش آن افزایش یافته و از سوی دیگر مطالبات را به بهترین نحو و بدون اینکه پول ها بلوکه شود، دریافت می کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه این دستاوردها به برکت درایت و دیپلماسی دولت، رایزنی های رییس جمهور و توانمندی های وزیر نفت بوده است.

موفقیت‌ها در وزارت نیرو

وی در ادامه همچنین با اشاره به موفقیت های حوزه وزارت نیرو گفت: ما در گذشته خاموشی های زیادی داشتیم که کاهش یافته است، برخی از نیروگاه ها از مدار خارج شده بودند که قرار شده نیروگاه های فرسوده نیز ترمیم شود.

شکراللهی با بیان اینکه در جنوب کرمان مشکلات عدیده در حوزه آب داشتیم که به‌ تدریج رفع شده است، افزود: مجوز حفر سه حلقه چاه در کهنوج و اطراف آن صادر شده و مشکلات در حال رفع شدن است.

نماینده ۶ شهرستان جنوب کرمان در مجلس اضافه کرد: در منوجان برای یک پروژه اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده تا با بهره برداری از آن و برداشت ۱۰۰ مترمکعب آب پایدار تنش آبی در بخش زیادی از شهرستان منوجان و اطراف آن به مرور رفع شود.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار