بی‌بی‌سی:

شبکه‌های اجتماعی مردم آمریکا را از هم متنفر کرد

شبکه‌های اجتماعی، مردم آمریکا را از هم متنفر کرده‌اند و آنها به همین دلیل از محتوای این شبکه‌ها خسته شده‌اند.

 شبکه‌های اجتماعی مردم آمریکا را از هم متنفر کرد

به گزارش زنهار، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: ماریانا اسپرینگ، خبرنگار شبکه‌های اجتماعی بی‌بی‌سی با انتشار این ارزیابی نوشت: من در شهر میلواکی ویسکانسین هستم، جایی که میزبان اولین مناظره بین جمهوری‌خواهانی بود که امیدوارند نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باشند. شبکه‌های اجتماعی چگونه بر افکار شهروندان آمریکا درخصوص نامزدهای ریاست‌جمهوری و انتخابات سال آینده تاثیر می‌گذارند؟ قبل از اولین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت ویسکانسین گروهی متنوع از رای‌دهندگان توضیح دادند که چه چیزهایی را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند و این محتوا چگونه نشان‌دهنده نظرات آنان است. من برای درک بهتر از اینکه شبکه‌های اجتماعی چگونه انتخابات سال آینده را شکل می‌دهد، این‌جا حضور دارم و با گروهی از رای‌دهندگان با طیفی از دیدگاه‌ها و تجربیات سیاسی متفاوت ملاقات می‌کنم.

از «میم‌های» مرتبط با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ‌گریزی نیست، گروه رای‌دهندگان در پنل نیز همگی با این موضوع موافق هستند. «میم‌های» ساختگی از ترامپ گاهی او را در پوشش یک ابرقهرمان و گاهی با یونیفورم نارنجی زندان پشت میله‌ها نشان می‌دهند.

«اندرو» که اعتمادش را نسبت به شخصیت‌های جریان‌های سیاسی از دست داده و از شبکه‌های اجتماعی تنها به‌عنوان منبع اصلی اخبار برای خود استفاده می‌کند، این تصاویر را «خنده‌دار» می‌خواند. او گاهی به این نکته فکر می‌کند که سیاست واقعا جدی است، این افراد مسئول هستند و او اعتمادش را نسبت به این شخصیت‌های سیاسی از دست می‌دهد.

به نظر می‌رسد که این میم‌ها تصویر ترامپ را به‌عنوان برنده انتخابات در ذهن او تثبیت کرده است. اما، مانند بسیاری از رای‌دهندگان دیگر در پنل، اشباع بیش از حد محتوای مرتبط با ترامپ برای او ناخوشایند است.

«کن» هم با نظر اندور موافق است. او استاد علوم سیاست عمومی در دانشگاه کنکوردیا ویسکانسین و یک ستوان بازنشسته پلیس میلواکی است. او از نبرد همیشگی در شبکه‌های اجتماعی و روشی که میم‌ها نامزدها را در برابر یکدیگر قرار می‌دهند خسته شده است. او گفت: من فکر می‌کنم که ترامپ هم قهرمان و هم شرور است. به نظر من او هم کارهای خوب و هم کارهای بدی انجام داده است. من از هر دو طرف اظهارات ناخوشایندی می‌بینم و برای اولین‌بار در زندگی‌ام از سیاست خسته شده‌ام.

میم‌های مرتبط با جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که در انتخابات پیش‌رو مجددا نامزد شده نیز بسیار است. شبکه‌های اجتماعی مملو از ویدیوهایی است که در آن یا سن بایدن مورد بحث قرار گرفته، یا نمونه‌هایی از مواردی که آقای بایدن حواس‌پرت شده و راه خود را گم کرده یا کلمات نامفهومی را اظهار داشته است.

به او برچسب جو خواب‌آلود زده شده است. اعضای پنل رای‌دهندگان می‌گویند با چنین پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی سرخورده‌اند که انتقاد اصلی آنها از بایدن سن اوست.

آماندا که در میلواکی به دنیا آمده و بزرگ شده است، بیشتر با دموکرات‌ها همسو است و مایل است چیزهای خوبی درباره بایدن در الگوریتم حساب‌ ‌شبکه‌های اجتماعی خود ببیند. او می‌گوید: به نظر من او پیر و کند است. اما فکر می‌کنم با توجه به سن و سالش بهترین کار را انجام می‌دهد.

اکثر اعضای پنل پست‌هایی که به دروغ مدعی بودند ریاست‌جمهوری از آقای ترامپ دزیده شده را محکوم کرده و او را به‌عنوان «بازنده زخم‌خورده» توصیف می‌کنند.

اما اندرو در این مورد چندان مطمئن نیست. ظاهرا محتوای حاکی از تقلب در انتخابات، باور او نسبت به دموکراسی را تضعیف کرده است. او می‌گوید: «بی‌اعتمادی زیادی به دولت وجود دارد. شاید ترامپ بازنده زخم‌خورده باشد. شاید ما [جمهوری‌خواهان] شکست خوردیم. شاید آنها تقلب کرده‌اند، شاید هم نه. چطور میشه چیزی گفت؟؟»

با وجود ابهام در این مورد، اندرو همچنان قصد دارد در انتخابات رای بدهد. اما نگران است که رای او فقط «به سطل زباله برود».

آماندا می‌گوید دیگر حتی پست کردن در مورد سیاست برایش بسیار سخت است. او گفت: گاهی اوقات که یک مطلبی را پست می‌کنم، بلافاصله واکنش‌های نفرت‌انگیز زیادی دریافت می‌کنم و با خودم می‌گویم خب من که سعی نداشتم بحثی راه بندازم.

به باور کن، این تقسیم‌بندی و جدایی میان مردم تقصیر شبکه‌های اجتماعی و محتوای آن است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار