قالیباف: بخش خصوصی بیشتر در ورزش حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره اهمیت ورزش همگانی در برنامه هفتم توسعه، خواستار تلاش مضاعف برای افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش حرفه‌ای شد و گفت: توجه مدیران به ابعاد مختلف ورزش سبب صرفه‌جویی مالی و کسب افتخارات در ابعاد سیاسی می‌شود.

قالیباف: بخش خصوصی بیشتر در ورزش حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کند

به گزارش زنهار، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در آیین افتتاح مجموعه جدید اداری، ورزشی فدراسیون کشتی در ورزشگاه آزادی تهران گفت: امروز روز تولد تختی به عنوان یک انسان جوانمرد و غم خوار مردم است که در تاریخ ماندگار شد و امروز به نام او در جمع نوجوانان و بزرگسالان کشتی کشور هستیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای کشتی افزود: بدون شک ورزش پیوند عمیقی با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و کشورهایی که ورزش آنها رو به رشد است یا در اوج هستند، از منظر اقتصادی به همان نسبت در حال رشد یا اوج قرار دارند.

وی با اشاره به جمعیت بالای جوانان کشور تصریح کرد: متاسفانه این پنجره مهم حیاتی کشور در حال از دست رفتن است و ضروری است از فرصت باقیمانده حداکثر استفاده را برده و برنامه متنوعی برای استفاده از جوانان با استعداد کشور مدنظر قرار دهیم.

قالیباف تمام تلاش مسوولان را توجه به ورزش در بخش همگانی، پرورشی، حرفه‌ای و قهرمانی عنوان کرد و گفت: اگر ما مدیران به ابعاد مختلف ورزش توجه کنیم در بسیاری از بخش‌های دیگر در حوزه مالی صرفه جویی کرده‌ایم و افتخارات مهمی در این بعد هم آفریدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه به ورزش توجه شده است، یادآور شد: مدت ۲ دهه است که از بعد پرورشی در مدارس کشور غفلت کردیم. چرا که در ۲ دهه گذشته ۸ وزیر جا به جا شده و به معلم و مدرسه به معنای مکانی مهم در خصوص پرورش فرزندان کشور توجه نشده است.

وی ادامه داد: مهارت آموزی و پرورش فرزندان در آموزش و پرورش بسیار مهم است که باید در مدارس در حوزه پایه‌ای ورزش به آن توجه شد و هماهنگی بین آموزش و پرورش و ورزش برای آینده کشور بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید به اهمیت ورزش همگانی عنوان کرد: در ورزش همگانی مخاطب خانواده است و در برنامه هفتم توسعه باید در سبد فرهنگ و ورزش کشور به خانواده به عنوان سیاست کلان توجه کرد.

وی ادامه داد: در بخش حرفه‌ای ورزش ضروری است بخش خصوصی وارد این حوزه شده و فدراسیون های ورزشی تلاش کنند بخش‌های خصوصی را به این حوزه وارد کرده و در کنار آن موضوع حق پخش تلویزیونی بعد از سالیان زیاد حل شود. البته در ورزش قهرمانی رسالت دولتمردان است که برای افتخار کشور در ابعاد سیاسی به ویژه در حوزه کشتی که رشته ملی ایران اسلامی است، توجه بیشتری نسبت به گذشته ایفا کنند.

قالیباف گفت: آقای دبیر را از زمان آغاز قهرمانی در باشگاه پاس می‌شناسم و وقتی در صدر فدارسیون کشتی قرار گرفت، با کار جهادی و استفاده از ظرفیت‌های رها شده و با اراده و تصمیم درست، اتفاق بزرگی را رقم زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، قهرمانی نوجوانان فرنگی و آزاد تیم کشتی را نتیجه یک تلاش شبانه‌روزی دانست و یادآور شد: در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های کشتی را دیده‌ایم ولی امروز اگر برای آماده‌سازی تیم‌های کشتی از تکنولوژی‌ و مربیان خوبی استفاده کنیم و مدیریت صحیحی در این حوزه انجام شود و از بُعد جسمی، روحی و روانی با جوانان کار کنیم، قطعاً در همه رشته‌های فرنگی و آزاد کشتی در وزن‌های مختلف قهرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به برخورداری اقصی نقاط کشور از ظرفیت یک میلیون کشتی‌گیر، یادآور شد: برای اینکه این قله را با دامنه وسیع و محکمی فتح کنیم، برخورداری از این ظرفیت برای آینده‌ای روشن ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که کشتی‌گیران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در آینده‌ای نزدیک به موفقیت‌های ارزنده قهرمانی دست یابند.

در پایان مراسم، رئیس مجلس شورای اسلامی به حسن یزدانی و محمدعلی گرایی به عنوان به دو قهرمان کشتی ایران بازوبند پهلوانی اهدا کرد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار