نماینده مجلس:

می خواهند از نظام امتیاز بگیرند

یک نماینده مجلس در واکنش به سخنان اخیر خاتمی گفت: مردم آزموده شده‌اند و این قبیل رفتارها را نمی‌پسندند.

می خواهند از نظام امتیاز بگیرند

به گزارش زنهار، محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، در واکنش به سخنان اخیر سید محمد خاتمی گفت: «اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که هر زمان به انتخابات نزدیک می‌شویم، گروه‌هایی خاص مشغول چانه‌زنی می‌شوند و حتی پا را فراتر هم می‌برند و سهم‌خواهی می‌کنند و می‌خواهند امتیازاتی را برای خود بگیرند. اکنون هم برخی از افراد یک جناح خاص می‌خواهند با تحت فشارقراردادن نهادهای نظارتی و با اتهام‌زنی به نظام در انتخابات پیش رو امتیازاتی را دریافت کنند و از حالا فضا را طوری ترسیم می‌کنند که قرار است نامزدهای ما را ردصلاحیت کنند تا بر شورای نگهبان فشار وارد شود. حالا اگر آنها تأییدصلاحیت شدند که هیچ اما اگر نشدند سعی می‌کنند بر اساس حرف‌های امروزشان افکار عمومی را طوری هدایت کنند که در کشور آزادی نیست، دیکتاتوری هست و... مسیری که حتما مبتنی بر اخلاق سیاسی نیست».

او ادامه داد: «آنها در آستانه انتخابات دو را در پیش می‌گیرند یا بر نیرو یا نیروهایی حساب می‌کنند که بتوانند منافعشان را تأمین کنند و با آنها وارد انتخابات می‌شوند یا آنکه به سمت تریم انتخابات می‌روند. آنها می‌گویند اگر قرار است انتخاباتی پر شور برگزار شود باید همه نیروهای ما ولو آنهایی که صلاحیت ندارند را تأییدصلاحیت کنید».

جوکار در پایان گفت: «قانون در موضوع بررسی صلاحیت‌ها روشن است و شورای نگهبان هم به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند؛ بنابراین گروه‌های سیاسی سعی نکنند که با فشار آوردن به این نهاد به امیال سیاسی خود برسند زیرا شدنی نیست و بهتر است به جای این دست رفتارها به فکر حضور قانونی در انتخابات و دعوت مردم به شرکت در انتخابات باشند».

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار