خلجی:

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور روز یکشنبه - ۱۹ شهریورماه - به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از شاهکارهای بزرگ در حوزه نفت بوده و در جهان بی‌نظیر است.

بهره‌برداری  از فاز ۱۱ پارس جنوبی

به گزارش زنهار، سپهر خلجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردها و پروژه‌های در دست دولت اظهار داشت: سد چمشیر تیرماه امسال به بهره‌برداری رسید که در زمان افتتاح تقریبا ۲۷ سال از آغاز کار مطالعاتی آن می‌گذشت. پروژه‌های مسکن شتاب گرفته و در بسیاری از استان‌ها برای تسریع کار، در حال واگذاری زمین هستیم.

وی با اشاره به اینکه زمین، بخش هزینه‌ای مسکن است و اگر ما بتوانیم این بخش را تسهیل کنیم و زمین را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم، بخش بزرگی از مشکلات این حوزه حل می شود، تصریح کرد: در ماه‌های آینده، تعداد قابل توجهی مسکن در شهرستان‌ها و تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: اکنون کارهای بسیار زیادی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود و ساخت مسکن هم در حال تقویت است.

خلجی دستور رئیس جمهور برای تسهیل‌گری در وام ازدواج و واگذاری زمین به خانواده‌ها در حوزه جمعیت را از جمله اقدامات دولت در زمینه جوانان عنوان کرد و افزود: رویکرد دولت اجرا و تقویت این سیاست‌ها است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس جمهور به ژوهانسبورگ نیز گفت: تلاش‌های دولت در حوزه دیپلماسی کاملا ملموس است و اینک آثار منطقه‌ای در ارتباط با کشوهای همسایه و خارج از منطقه در سفرهای رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین، آسیای شرقی و آسیایی میانه مشخص است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت یادآورشد: اکنون فضای منطقه‌ای مبتنی بر همکاری قرار گرفته و دولت سیزدهم روابط با دیگر کشورها را اصلاح کرده است، موضوعی که تا پیش از این نبود و امید است تثبیت شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار