بسیاری از کشورها از مدل دموکراسی در ایران الگو می‌گیرند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: عناصر و شخصیت های سیاسی برجسته کشور براساس ظرفیت هایی که دارند باید در کنار مردم برای رقم زدن یک انتخابات پررونق، پرنشاط و رقابتی ایفای نقش کنند.

بسیاری از کشورها از مدل دموکراسی در ایران الگو می‌گیرند

به گزارش زنهار، انتخابات مجلس در پیش است اما مهمترین فاکتور جدای از نتیجه، پرشور و نشاط شدن رقابت های سیاسی است.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با نامه نیوز درباره انتخابات اسفندماه گفت: منافع ملی ایجاب می کند که هر ایرانی براساس تکلیف شرعی و عقلی و اسلامی نسبت به مسائل کشور حساس باشد و وظایف خودش را انجام دهد. دنیا امروز منتظر است ببیند چند درصد از جمعیت ایران پای صندوق رأی حاضر می شود.

وی افزود: کسانی که با غربی ها بستند و همواره با آنها هماهنگ هستند، سعی می کنند مردم را از حضور پای صندوق رأی دلسرد کنند تا میزان مشارکت به حداقل ممکن برسد. به عبارت دیگر این گروه تحت عناوین مختلف همچون تحریم یا قهر سیاسی می کوشند تنور انتخابات سر شود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: مشروعیت کشور در سطح بین المللی و مقبولیت مسئولین در داخل رابطه مستقیمی با میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد. هر چه انتخابات پر شورتر باشد مشکلات و چالش های پیش روی کشور بهتر حل خواهد شد. از این رو دشمنان همواره تلاش می کنند انتخابات ایران را از رونق بیاندازند که تاکنون موفق نبودند.

حسن بیگی ادامه داد: امروز جهان دموکراسی است و جمهوری اسلامی مدل دموکراسی مذهبی و دینی را به دنیا ارائه داد که بسیاری از کشورهای جهان دنبال این هستند که از مدل دموکراسی در ایران الگو بگیرند. لذا عناصر و شخصیت های سیاسی برجسته کشور براساس ظرفیت هایی که دارند باید امروز در کنار مردم برای رقم زدن یک انتخابات پررونق، پرنشاط و رقابتی ایفای نقش کنند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار