کمک ۲۰۰ میلیون دلاری سوئد به اوکراین

سوئد یک بسته حمایتی تسلیحاتی جدید را به ارزش حدود ۳۱۵ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد.

کمک ۲۰۰ میلیون دلاری سوئد به اوکراین

به گزارش زنهار؛ در بیانیه وزارت دفاع سوئد آمده است: از جمله اقلامی که در این بسته حمایتی گنجانده شده، قطعات یدکی به ارزش حدود ۱۰۲ میلیون دلار برای خودروهای زرهی است که استکهلم پیش از این به اوکراین ارائه کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: وسایل نقلیه، کالاهای اضطراری و تجهیزات پاکسازی مین به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار نیز از دیگر اقلامی است که در این بسته حمایتی تسلیحاتی گنجانده شده است. به نوشته سی ان ان، این سیزدهمین بسته حمایتی تسلیحاتی است که از سوی سوئد به اوکراین ارائه می‌شود.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه از اختصاص بسته جدیدی از کمک‌های امنیتی و نظامی به اوکراین به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار که شامل مهمات دفاع هوایی، گلوله‌های توپخانه، قابلیت‌های ضد زرهی و تجهیزات اضافی خنثی سازی مین می‌شود، خبر داد.

بلینکن تاکید کرد: روسیه این جنگ را آغاز کرد و هر زمان که بخواهد می‌تواند با خروج نیروهای خود از اوکراین و توقف حملات بی رحمانه به این جنگ پایان دهد.

وزیر خارجه دولت بایدن افزود: تا زمانی که روسیه این اقدام را انجام نداده، آمریکا و متحدان و شرکای آن تا هر زمان که طول بکشد، به حمایت‌های خود از اوکراین ادامه خواهند داد.

آمریکا در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۱۳ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین ارسال کرده است و متحدان ناتو نیز ده‌ها میلیارد دلار دیگر به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار