ترقی: اصلاح‌طلبان شرکت نکنند، اصولگرایان به لیست واحد نمی رسند

فعال سیاسی اصولگرا و حامی دولت ابراهیم رئیسی گفت: «اصولگرایان در مقطع کنونی رقیب مشخصی در عرصه انتخابات ندارند؛ یعنی جناح مقابل مشخص نیست که چگونه وارد انتخابات می‌شوند. در شرایطی که چنین رقیبی حاضر نباشد، ممکن است رقابت‌هایی درون‌گفتمانی به وجود آید و مردم گروه‌های مختلف در یک جبهه سیاسی را مورد ارزیابی قرار دهند».

ترقی: اصلاح‌طلبان شرکت نکنند، اصولگرایان به لیست واحد نمی رسند

به گزارش زنهار؛ به تازگی غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، بر ضرورت ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان تأکید کرده است؛ گزاره‌ای که تقریبا هیچ فرد مطلعی آن را رد نمی‌کند اما یک پرسش به وجود می‌آید؛ آنکه اگر گروه یا گروه‌هایی برای سهم‌خواهی بخواهند به صورت دیرهنگام به لیست بپیوندند آیا باید صبر کرد و به هر قیمتی در پی ارائه لیست واحد بود؟

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع گفت: «گروه‌ها و احزاب موجود کشور سرمایه‌های اجتماعی پراکنده‌ای دارند که اگر این سرمایه‌های اجتماعی تجمیع نشوند، امکان پیروزی قاطع برای یک جناح سیاسی وجود نخواهد داشت».

او ادامه داد: «اصولگرایان در مقطع کنونی رقیب مشخصی در عرصه انتخابات ندارند؛ یعنی جناح مقابل مشخص نیست که چگونه وارد انتخابات می‌شوند. در شرایطی که چنین رقیبی حاضر نباشد، ممکن است رقابت‌هایی درون‌گفتمانی به وجود آید و مردم گروه‌های مختلف در یک جبهه سیاسی را مورد ارزیابی قرار دهند اما اگر رقبای اصولگرایان به صورت همه‌جانبه وارد انتخابات شوند، عقل اقتضاء می‌کند که فهرست واحد از سوی اصولگرایان منتشر شود که اگر چنین نشود همان‌طور که در برخی دوره‌ها هم دیده‌ایم ممکن است اصولگرایان دچار مشکل در انتخابات شوند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ارائه لیست واحد مستلزم پرهیز از هر نوع سهم‌خواهی است. از سوی دیگر باید افراد شاخص در لیست قرار دهند و همچنین تصمیم‌گیری به موقع صورت بگیرد».

ترقی در پایان گفت: «در واقع اگر قرار باشد به دلیل سهم‌خواهی‌ها و برخی مسائل اینچنینی در دقیقه۹۰ لیست بسته شود به نظر می‌رسد بهتر است اصولگرایان از بخشی از سرمایه اجتماعی خود صرف نظر کنند تا بتوانند لیست خود را در زمان مناسب به مردم عرضه کنند زیرا اگر لیست ولو با حضور همه گروه‌های اصولگرایی در دقیقه۹۰ بسته شود، شکست حتمی است».

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار