قطر به اتباعش در لبنان هشدار داد!

سفارت قطر در بیروت به شهروندان خود در لبنان هشدار داد که از تردد در مناطقی که شاهد ناامنی است، خودداری کنند.

 قطر به اتباعش در لبنان  هشدار داد!

به گزارش زنهار به نقل از ایرنا :سفارت قطر در بیروت با صدور بیانیه‌ای به شهروندان این کشور نسبت به حضور و نزدیک شدن به مناطقی که شاهد درگیری‌های مسلحانه است، هشدار داد.

این بیانیه‌ می‌افزاید: سفارت قطر در جمهوری لبنان از شهروندان قطری که به لبنان سفر می‌کنند می‌خواهد احتیاط به خرج داده و از حضور در مناطقی که شاهد درگیری است دوری و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی مقامات ذیصلاح محلی را رعایت کنند.

پیش از این عربستان سعودی، کویت، بحرین و آلمان به شهروندان خود در رابطه با سفر به لبنان هشدار داده و از اتباع خود خواسته بودند تا خاک این کشور را ترک کنند.

درخواست کشورهای عربستان، کویت، بحرین و آلمان از اتباع خود برای خروج از لبنان به دنبال درگیری در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب این کشور صورت می‌گیرد هرچند که در پی توافق میان‌طرف‌های درگیر، هم اکنون آرامشی شکننده در این اردوگاه برقرار است.

درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه که از شنبه شب گذشته و پس از ترور یکی از افسران ارشد جنبش فتح و سه نفر از محافظانش در داخل اردوگاه آغاز شده بود، بار دیگر شامگاه چهارشنبه شدت گرفت.

درگیری‌ها در روزهای نخست هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده بودند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز دوشنبه (۹ مردادماه) گفته بود: ما نمی‌پذیریم لبنان به میدان تسویه حساب‌های خارجی تبدیل شود.

وی افزود: ارتش لبنان به وظیفه خود برای کنترل اوضاع در عین الحلوه عمل می‌کند و آنچه در جریان است، اردوگاه را به کانونی خارج از کنترل دولت تبدیل خواهد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار