بازگشت برادر حسن روحانی به زندان

حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در دولت وی سمت دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی را برعهده داشت، بار دیگر به زندان بازگشت.

بازگشت برادر حسن روحانی به زندان

به گزارش زنهار به نقل از مشرق: حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در دولت وی سمت دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی را برعهده داشت، بار دیگر به زندان بازگشت.

در روزهای اخیر تصویری از حسین فریدون در شبکه‌های اجتماعی با ظاهری جدید منتشر شده بود که نشان می‌داد این فرد بیرون از زندان است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی برادر رئیس جمهور سابق در حال حاضر در زندان اوین به سر برده و در بخش قرنطینه نگهداری می‌شود. حسین فریدون پس از طی شدن روال اداری زندان به زودی به بندهای عمومی این زندان معرفی خواهد شد.

اولین بار سال ۹۵ نام حسین فریدون در کنار دو بدهکار بانکی به‌نام‌های «مالامیری» و «دانیال‌زاده» قرار گرفت. براساس اطلاعات منتشر شده این دو فرد با سفارش با حسین فریدون از بانک ملت دوبی ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد وام گرفته و سپس این پول را در بانک ملت داخل کشور تبدیل به ریال کرده و با سود سالانه ۲۴ درصد سپرده‌گذاری کرده بودند.

بعد از افشای تخلفات رسول دانیال‌زاده از زبان سخنگوی قوه قضائیه، جزئیاتی از پرونده شب‌دوست مالامیری و ارتباطش با حسین فریدون و خانواده وی فاش شد.

براساس اعلام برخی نمایندگان مجلس، شب‌دوست مالامیری رقم‌های بسیار کلانی توسط رانت‌هایی که داشته از بانک‌های ملی و ملت اخذ کرده است و اسناد واریز پول به حساب دختر حسین فریدون در لندن و کانادا نشان‌ دهنده ارتباط مالی فریدون و مالامیری با یکدیگر بوده است.

در ادامه سریال اتهام ارتباط فریدون با صاحبان پرونده‌های اقتصادی، نام وی در پرونده علی رستگار سرخه‌ای مدیر عامل معزول بانک ملت نیز به چشم خورد. رستگار سرخه‌ای که در مسئله فیش‌های حقوقی از سمت خود عزل شده بود، پس از مدتی به‌اتهام عضویت در یک شبکه بزرگ فساد بانکی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

با فاش شدن ارتباطات آقای فریدون با بدهکاران بانکی، قوه قضاییه با جدیت به این موضوعات ورود کرد. حسین فریدون در ۲۶ بهمن‌ماه سال ۹۶ به منظور تکمیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حضور یافت اما به خاطر نامناسب بودن حال عمومی توسط آمبولانس از دادسرا به بیمارستان منتقل شد. سپس عصر همان روز با تودیع وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

در نهایت حسین فریدون به اتهام اخذ رشوه به ۵ سال حبس قطعی و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شد و در رای نهایی دادگاه تجدیدنظر، حکم هفت سال حبس فریدون به پنج سال تقلیل یافت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار