آغاز نبرد شدیداوکراین و روسیه

معاون وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور در جبهه جنوب پیشروی کرده‌اند، در حالی که نیروهای روس بر محور شرق متمرکز شده‌اند.

آغاز نبرد شدیداوکراین و روسیه

به گزارش زنهار به نقل از ایلنا : «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور در جبهه جنوب پیشروی کرده‌اند، در حالی که نیروهای روس بر محور شرق متمرکز شده‌اند. مالیار در گفت‌وگو با رسانه‌های اوکراینی گفت: «نیروهای ما در جبهه جنوب در برخی نقاط خط اول دفاعی را شکسته و به سمت خط میانی حرکت کرده‌اند».

به گفته مالیار، روس‌ها «استحکامات مهندسی بتنی» در جبهه جنوب ساخته‌اند که «حرکت» سربازان اوکراینی را پیچیده می‌کند.

وی ادامه داد: «اکثریت منابع روسیه در حال حاضر در نزدیکی کوپیانسک، در منطقه خارکیف متمرکز شده است، زیرا مسکو به دنبال تصرف مناطق آزاد شده توسط نیروهای اوکراینی در پاییز گذشته است».

مالیار خاطرنشان کرد که در محورهای جنوب و شرق، روس‌ها نیروهای خود را که عمدتاً از واحدهای حرفه‌ای تشکیل شده است، مستقر می‌کنند. وی افزود: «ما شاهد پرتاب یگان‌های تهاجمی هوابرد به نبرد در اینجا و آنجا هستیم».

به گفته مالیار، نیروهای اوکراینی «آهسته اما مداوم» در جناح جنوبی باخموت به جلو حرکت می‌کنند، در حالی که روسیه به جناح شمالی شهر حمله می‌کند و سعی می‌کند مواضع اوکراین را تصرف کند.

وی گفت که نبردهای شدید در آودیوکا و مارینکا در شرق اوکراین ادامه دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار