مخالفان ترامپ را تهدید شدند/ به حسابتان می‌رسم!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک روز بعد از برگزاری دادگاه تفهیم اتهام، مخالفان خود را تهدید کرد.

مخالفان ترامپ را تهدید شدند/ به حسابتان می‌رسم!

به گزارش زنهار به نقل از فارس : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک روز بعد از اظهار بی‌گناهی در دادگاه تفهیم اتهامش بابت تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به صورت مبهم، مسئولان این پرونده را تهدید کرد. 

ترامپ روز پنجشنبه در دادگاه تفهیم اتهام، چهار اتهام مطرح‌شده علیه او در پرونده تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات را رد کرد.

به ترامپ دستور داده شده بود از صحبت کردن در خصوص این پرونده با هیچ یک از شاهدان بدون حضور یک نماینده حقوقی خودداری کند. لحن تقابل‌جویانه ترامپ ممکن است دردسرهای حقوقی او را بیشتر کند. 

با وجود این ترامپ روز جمعه در پستی در شبکه اجتماعی اش موسوم به «تروث‌سوشال» نوشت: «اگر سراغ من بیایید، سراغ شما خواهم آمد.»

ادعاهای ترامپ در خصوص وقوع تقلب در انتخابات به حمله هواداران او به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ منجر شد. او روز پنجشنبه در همان دادگاهی تفهیم اتهام شد که بیش از هزار نفر از هوادارانش به اتهام دست داشتن در حمله به ساختمان کنگره محاکمه شده‌اند. 

یک هیئت منصفه به ریاست جک اسمیت، بازپرس ویژه پرونده‌های ترامپ روز سه‌شنبه ترامپ را بابت تلاش برای ابطال نتایج انتخابات متهم کرد. او به توطئه برای فریب مردم آمریکا، توطئه برای مانع‌تراشی در رسیدگی رسمی به یک پرونده قضائی و توطئه علیه حقوق شهروندان متهم شده است. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اتهامات علیه خودش را رد کرده و آنها را به تلاش دموکرات‌ها برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ توصیف کرده است. 

این نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که حتی در صورتی که در هر یک از اتهاماتش مجرم شناخته شود از زندان نامزد انتخابات خواهد شد. او در آن مصاحبه، به درستی، تصریح کرد که قوانین انتخاباتی در آمریکا نمی‌توانند مانع از نامزدی او در انتخابات شوند. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجموع با ۷۸ اتهام در سه پرونده جنایی مجزا مواجه است. دیگر پرونده‌های مفتوح علیه ترامپ به نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه و پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود. 

با وجود این پرونده‌ها ترامپ همچنان در نظرسنجی‌های انتخاباتی در مقابل سایر نامزدهای جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ پیشتاز است. طبق نتایج یک نظرسنجی جدید که دوشنبه منتشر شد، ترامپ با کسب برتری ۳۷ درصدی بر نزدیک‌ترین رقیبش، «ران دسانتیس» همچنان پیشتاز بلامنازع رقابت مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد نهایی حزب در انتخابات ۲۰۲۴ است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار