ترامپ اعلام بیگناهی کرد!

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اتهامات وارده مبنی بر توطئه برای تغییر نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا را رد و اعلام بیگناهی کرد.

ترامپ اعلام بیگناهی کرد!

به گزارش زنهار به نقل از ایرنا : دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی و سابق آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی برای رسیدگی به پرونده انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا وارد دادگاه فدرال واشنگتن شد و ابتدا تشریفات رسمی را در برابر قاضی مبنی بر  معرفی خود و اذعان به اینکه از لحاظ روانی تحت تاثیر هیچ مواد یا حالت خاصی نیست، انجام داد.

ساختمان دادگاه فدرال واشنگتن مقابل ساختمان کنگره  قرار دارد جایی که حامیان وی در شش ژانویه ۲۰۲۱ به آن حمله کردند تا مانع برگزاری جلسه کنگره در تایید پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات شوند.

قاضی دادگاه فدرال واشنگتن چهار مورد اتهامی در پرونده جدید علیه ترامپ را در موضوع تلاش برای باطل کردن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا به او تفهیم کرد.

ترامپ همچون دیگر پرونده های خود در این پرونده نیز خطاب به قاضی گفت که هیچ کدام از اتهامات طرح شده از سوی جک اسمیت بازرس ویژه را قبول ندارد و خود را گناهکار نمی‌داند.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است که هیچ اشتباهی مرتکب نشده و جک اسمیت را متهم کرد که در تلاش برای خنثی کردن شانس او به منظور بازگشت به کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری  سال ۲۰۲۴ (آینده) است.

ترامپ خطاب به قاضی گفت که هیچ کدام از اتهامات مرتبط با یورش ششم کنگره آمریکا  را قبول ندارد.

پس از تفهیم اتهام ترامپ، دادستان‌ها به قاضی گفتند تقاضای بازداشت متهم پیش از آغاز جلسات محاکمه را ندارند و قاضی نیز به ترامپ درباره شرایط و مقرراتی که متهم پیش از آغاز دادگاه باید رعایت کند، توضیح داد. این شرایط شامل صحبت نکردن با دیگران درباره جزئیات پرونده یا  تماس با شاهدان احتمالی و متهمان احتمالی دیگر در این پرونده است.

قاضی به ترامپ درباره عدم رعایت تبعات این شرایط هشدار داد که این تبعات برابر با قانون، شامل بازداشت و زندان هم می شود. با پایان این جلسه دادگاه،  ترامپ و وکلایش از در پشتی دادگاه خارج شدند.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین پس از جلسه دادگاه گفت: آنچه از از مقابل نگاهم می گذرد، آزار و اذیت یک مخالف سیاسی  و فسادی است که امروز دیدم. نمی توان اجازه داد این اتفاق در آمریکا بیفتد. روز بسیار غم انگیزی برای آمریکا است.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در پرونده جدید خود  با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تایید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رای‌ دهندگان روبرو است.

برای اولین بار، آمریکا قرار است یک رئیس جمهور سابق خود را به دلیل تلاش برای از بین بردن نظام دموکراتیک محاکمه کند. در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است، با وجود شکست در انتخابات، "او مصمم بود که در قدرت بماند. "

این کیفرخواست جزئیات یک توطئه ادعایی از سوی ترامپ برای براندازی اراده رای دهندگان در سال ۲۰۲۰ را به صورت واضح توضیح می دهد.

این کیفرخواست اعلام می کند که تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، مختل کردن سنت انتقال اختیاری قدرت بین روسای جمهور آمریکا است که برای اولین بار توسط جورج واشنگتن آغاز شد. وی در سال ۱۷۹۶ حاضر نشد یک دور دیگر رئیس جمهور آمریکا شود تا "مردم سرنوشت خود را انتخاب کنند. "

 کیفرخواست ۴۵ صفحه ای جدید علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، این کشور را به مرحله ای بی سابقه وارد کرده است.

بر اساس گزارش های رسانه های آمریکا، اکنون روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تشکیل هیات منصفه می شود و دادگاه برای شهروندان پایتخت و حومه دعوتنامه هایی ارسال می کند و صلاحتی حضور آنان در هیات منصفه را ارزیابی می کند.

همزمان قاضی با تعیین وقت دادگاه به دادستان‌ها و تیم وکلای ترامپ اعلام خواهد کرد که خود را برای نخستین جلسه محاکمه آماده کنند.

جک اسمیت، بازرس ویژه این پرونده خواستار تشکیل فوری جلسه دادگاه شده است اما انتظار می‌رود وکلای ترامپ خواستار تاخیر حداکثری در تعیین زمان دادگاه شوند، اول به امید پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا که پس از ورود به کاخ سفید عملا شکایت خود را لغو با مصونیت قضایی ریاست جمهوری از این اتهامات مصون بماند و دوم اینکه با تشویق هوادارانش در ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، هم کمک مالی جمع آوری کند و هم آنان را به شرکت در انتخابات تشویق کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار