حمله به کنسولگری سوئد در ترکیه

در روز سه‌شنبه فردی به کنسولگری سوئد در ازمیر حمله مسلحانه انجام داده است. انگیزه فرد به دلیل آتش‌زدن قرآن در سوئد بوده که خشم بسیاری از مسلمانان در جهان را برانگیخته است.

حمله به کنسولگری سوئد در ترکیه

به گزارش زنهار به نقل از اکوایران : در روز سه‌شنبه فردی به کنسولگری سوئد در ازمیر حمله مسلحانه انجام داده است. انگیزه فرد به دلیل آتش‌زدن قرآن در سوئد بوده که خشم بسیاری از مسلمانان در جهان را برانگیخته است.

به نوشته بلومبرگ، در پی این حمله کارمند کنسولگری که تبعه ترک نیز داشته، زخمی شده و مظنون نیز در پی آن دستگیر شده است.

حمله مسلحانه، انگیزه دینی

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، حمله مسلحانه‌ای در خارج از کنسولگری سوئد در ازمیر رخ داد. مقامات ترکیه می‌گویند: «مظنون بیماری روانی بوده که دستگیر شده است. بنا بر گزارشات، یک کارمند پاسگاه دیپلماتیک زخمی شده است». آن‌ها افزودند: «مظنون دستگیر شده و کارمند کنسولگری که تبعه ترکیه است به بیمارستانی در نزدیکی منتقل شده است». آن‌ها از توضیح بیشتر در مورد انگیزه‌های احتمالی خودداری کردند. وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد که با سرکنسولگری در استانبول، در تماس است.

این حمله پس از آتش‌زدن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان در سوئد، به خشم علیه این کشور در سراسر جهان اسلام رخ داد. روابط بین ترکیه و سوئد نیز متشنج بوده است زیرا آنکارا در ابتدا برنامه‌های عضویت کشورهای شمال اروپا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را وتو کرد و سرانجام در ماه جولای چراغ‌سبز نشان داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار