مجوز قرآن سوزی به یک زن در استکهلم

پلیس استکهلم به یک زن ناشناس اجازه داده است تا در سوم ماه اوت (پنجشنبه) در استکهلم اقدام به قرآن سوزی کند.

مجوز قرآن سوزی به یک زن در استکهلم

به گزارش زنهار به نقل از ایرنا :این گزارش‌ها پس از آن اعلام شد که سلوان مومیکا، مهاجر عراقی ساکن سوئد که چندین بار اقدام به هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان کرده است، روز سه‌شنبه درخواست‌های خود را برای سه قرآن سوزی دیگر در استکهلم پس گرفت.

اسپوتنیک گزارش داد، این درحالی است که «اولف کریسترسون» نخست‌وزیر سوئد تغییراتی را مدنظر دارد که فقط در صورت اینکه اقدام به قرآن سوزی در انظار عمومی منجر به تهدید امنیت ملی شود، پلیس اجازه متوقف کردن آن را دارد.

کریسترسون در یک کنفرانس خبری همراه با گونار استرومر وزیر دادگستری سوئد، بار دیگر ادعا کرد که این کشور از آزادی بیان حمایت می‌کند اما به صورت کامل بر روی امنیت سوئدی‌ها در داخل و خارج از کشور تمرکز دارد.

اقدام سخیف هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک در هفته‌های اخیر روابط این دو کشور را با کشورهای مسلمان وارد تنش کرده و نخست وزیر سوئد اذعان کرد که شرایط فعلی به هیچ وجه تمام نشده است.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار