اعلام زمان آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان گفت: داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد ماه به مدت یک هفته فرصت پیش ثبت‌نام دارند.

اعلام زمان آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

به گزارش زنهار به نقل از ایسنا : بنابر اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات لرستان از آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مردادماه خبر داد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان گفت: داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد ماه به مدت یک هفته فرصت پیش ثبت‌نام دارند.

تیمور سپهوند یازدهم مرداد ماه در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمنان نظام در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و همه مردم، داوطلبان انتخابات مجلس و حامیان آن‌ها باید با عمل به چهار راهبرد توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی مشارکت، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و رقابت سالم را راهبردهای مدنظر رهبری دانست و افزود: همه مردم، داوطلبان و حامیان باید در جهت اتحاد، وحدت و مشارکت حداکثری مردم گام بردارند.

سپهوند به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی، جریانات سیاسی و حامیان آن‌ها باید در چارچوب قانون جدید و با اشراف کامل بر آن حرکت کنند و تخطی نکنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان به ماده ۴۵ مکرر ۱ اشاره کرد و گفت: هم استانی‌هایی که قصد داوطلب شدن در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان را دارند از ۱۶ مرداد ماه به مدت یک هفته فرصت ثبت نام دارند.

وی مدت در نظر گرفته شده را غیر قابل تمدید دانست و افزود: با توجه به محدودیت زمانی تا ابلاغ رسمی قانون اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی، به جهت جلوگیری از هرگونه خللی در فرآیند ثبت نام داوطلبان، ضروری است مدارک مورد نیاز مندرج در قانون جهت ثبت نام و بارگذاری در سامانه، از هم اکنون تهیه کنند.

سپهوند گفت: داوطلبان پس از بارگذاری مدارک کد رهگیری دریافت خواهند کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان اینکه ثبت نام رسمی داوطلبان از ۲۷ مهر ماه آغاز می‌شود افزود: مسئولانی که تقاضای داوطلب شدن دارند باید ۶ ماه قبل از ثبت نام استعفا داده باشند.

وی به قانون جدید تبلیغات اشاره کرد و گفت: تبلیغات داوطلبان نباید مغایر امنیت ملی کشور باشد و به اختلافات قومی و مذهبی دامن نزند.

سپهوند دادن وعده‌های خارج از قانون، تخریب یا تهدید و هتک حرمت و حیثیت افراد حقیقی و حقوقی، نوشتن اظهارات خلاف واقع، دیوار نویسی، تخریب یا پاره کردن عکس دیگر نامزدهای رقیب و راه اندازی کارناول‌های تبلیغاتی از مهمترین تخلفات تبلیغ داوطلبان عنوان کرد و افزود: در صورت تخطی از قانون تبلیغات افراد خاطی با مجازات‌های سنگینی همچون انفصال از خدمت و دیگر محرومیت‌ها روبرو خواهند شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان در پایان صحبت‌های خود بار دیگر از مردم خواست با وحدت و اتحاد و آرامش و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار