برنامه اوکراین برای جانشینی زلنسکی !

بنا بر گزارش پولیتیک، اوکراین برای جانشینی ولودیمیر زلنسکی در صورت ترور رئیس جمهور اوکراین در جریان جنگ با روسیه برنامه دارد.

برنامه اوکراین برای جانشینی زلنسکی !

به گزارش زنهار به نقل از ایرنا : رسانه‌های اوکراینی نوشته‌اند که کارشناسان بر این باورند که چنین رویدادی یک شوک روانی خواهد بود اما تأثیری بر نیروهای نظامی اوکراین و روند دفاع از این کشور نخواهد داشت.

پولیتیکو در گزارش خود خاطرنشان کرده است از آنجایی که زلنسکی در ابتدای جنگ از رفتن به یک کشور ثالث امتناع و در عوض درخواست مهمات و تسلیحات جنگی را از کشورهای غربی مطرح کرد، وی نقشی کلیدی در بسیج حمایت بین‌المللی برای مبارزه با روسیه ایفا کرده است.

این گزارش می‌افزاید: بنابراین جای تعجب نیست که قانونگذاران روسی و وبلاگ نویسان نظامی افراطی این کشور فریاد می‌زنند که زلنسکی باید اولین هدف روسیه باشد.

پولیتیکو در ادامه این گزارش خود آورده است: در آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، دقیقاً برای جلوگیری از خلاء قدرت، رهبری سیاسی اوکراین در نقاط مختلف کشور حضور داشت و چندین سوءقصد علیه رئیس جمهور اوکراین در جریان همین بازدیدها انجام شده بود، اما همه آنها ناموفق بودند.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، طبق قانون اساسی اوکراین، خط جانشینی قانونی قدرت در این کشور مشخص است: زمانی که رئیس جمهور نمی‌تواند وظایف خود را انجام دهد، رئیس مجلس اوکراین وظایف وی را بر عهده می‌گیرد.

اما همانطور که آدریان کاراتنیتسکی یکی از اعضای ارشد مرکز اوراسیا شورای آتلانتیک می‌گوید، حذف زلنسکی مهم نیست زیرا اوکراین دارای یک تیم رهبری قوی است و در صورت مرگ زلنسکی، جهان احتمالا شاهد یک دولت جمعی در این کشور خواهد بود.

به اعتقاد کاراتنیتسکی، اوکراین به نقطه‌ای از همبستگی و وحدت ملی بسیار اساسی رسیده است که حتی اگر اتفاق وحشتناکی برای زلنسکی بیفتد، آنقدر که شما فکر می‌کنید تعیین کننده نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اوکراین یک ماشین اداری، نظامی و دیپلماتیک قوی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم بگویم که زلنسکی هیچ تاثیری ندارد اما فکر می‌کنم وحدت این کشور (اوکراین) امری ضروری است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، میخایلو پودولیاک مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در مارس ۲۰۲۲ گزارش داد که زلنسکی در روزهای آغازین جنگ از بیش از ۱۰ حمله به جان خود جان سالم به در برد.

زلنسکی نیز در ماه مه ۲۰۲۲ تاکید کرد که اوکراین یک جمهوری پارلمانی - ریاست جمهوری است و مقامات اوکراین گزینه‌های مختلفی را در صورت ترور احتمالی فردی از رهبری این کشور پیش‌بینی کرده‌اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار