بازار مشترک ایران و اسرائیل در امریکای جنوبی!

پس از آنکه آرژانتین از بولیوی در مورد خرید پهپادهای ایرانی توضیح خواست، ادموندو نوویلو، وزیر دفاع بولیوی علاقه کشورش نسبت به خرید این هواپیماها را تأیید کرد.

 بازار مشترک ایران و اسرائیل در امریکای جنوبی!

به گزارش زنهار به نقل از اکوایران : بنت و راجرز هر دو بر این باورند که جنگ اوکراین نقش مهمی در گسترش جهانی پهپادها ایفا کرده است.

پس از آنکه آرژانتین از بولیوی در مورد خرید پهپادهای ایرانی توضیح خواست، ادموندو نوویلو، وزیر دفاع بولیوی علاقه کشورش نسبت به خرید این هواپیماها را تأیید کرد. نوویلو گفت که بولیوی هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را برای نظارت بر مناطق مرزی خود و ارائه تصاویر زنده برای نیروهای مسلح خود می‌خواهد.

به نوشته فوربز، این در حالی است که آرژانتین نیز به پهپادهای تولید شده در خاورمیانه علاقه نشان داده است. در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲، این کشور قراردادی را برای پهپادهای انتحاری Hero-۱۲۰ و Hero-۳۰ که توسط شرکت اسرائیلی Uvision ساخته شده بود، امضا کرد و این کشور را به اولین بازیگر آمریکای لاتین تبدیل کرد که این سری از پهپادها را می‌خرد.

رد پای ایران

به ادعای فوربز، ایران نیز در برنامه تولید پهپادها در ونزوئلا شدیداً دخیل بوده و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که تهران تولید پهپادهای انتحاری را به این کشور آمریکای جنوبی برون‌سپاری کرده است. در سال ۲۰۱۲، هوگو چاوز، رئیس‌جمهور وقت ونزوئلا تأیید کرد که کشورش در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان بخشی از همکاری نظامی خود با ایران است. با این حال، او تأکید کرد که این پهپادها فقط دوربین داشته که نشان می‌دهد که آن‌ها پهپادهای نظارتی بودند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار