واکنش روسیه به نشست صلح در ریاض

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که هیچ زمینه‌ای برای انجام مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد.

واکنش  روسیه به نشست صلح در ریاض

به گزارش زنهار به نقل از فارس : سخنگوی کرملین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ زمینه‌ای برای مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد، گفت: کی‌یف تا زمانی که به عنوان ابزاری در جنگ بین غرب و روسیه استفاده شود، صلح نمی‌خواهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که هیچ زمینه‌ای برای انجام مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت روسیه قصد دارد نشستی را که قرار است در عربستان سعودی درباره اوکراین برگزار شود، پیگیری کند و درک اهداف تعیین شده ضروری است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ زمینه‌ای برای مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد، توضیح داد: «کی‌یف تا زمانی که به عنوان ابزاری در جنگ بین غرب و روسیه استفاده شود، صلح نمی‌خواهد».

سخنگوی کرملین درباره حملات پهپادی مکرر اوکراین به مسکو اظهار داشت: «هم‌اکنون تدابیر امنیتی، به‌ویژه در وزارت دفاع [روسیه]، درنظر گرفته شده است. حملات پهپادی به مسکو و تأسیسات غیرنظامی، ماهیت [تروریستی] رژیم کی‌یف را نشان می‌دهد».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه رژیم کی‌یف موفقیتی در عملیات علیه روسیه به دست نیاورده و در وضعیت سختی قرار گرفته است، گفت: «ضد حملات اوکراین شکست خورده و میلیاردها دلار از منابع ناتو بی‌هدف و بی‌فایده هدر می‌رود».

به نوشته اسپوتنیک، وی در ادامه تصریح کرد: «ناکارآمدی کی‌یف در استفاده از اموال ناتو و به دست نیاوردن موفقیت [در ضد حملات]، باعث نارضایتی دولت‌ها و مردم کشورهای غربی شده است. آمریکا، سیاستی مغایر با استانداردهای بین‌المللی در قبال اوکراین دارد که اوضاع امنیتی در اروپا را وخیم‌تر می‌کند».

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز با بیان اینکه کشورهای غربی در بحران‌های بین‌المللی فقط به فکر منافع خود هستند، گفت که مسکو هرگز مذاکره برای حل بحران اوکراین را رد نکرده است. 

این مقام روس درباره کودتای نظامی در کشورهای آفریقایی نیجر نیز اظهار داشت: «وضعیت نیجر برای همه کشورهای شرکت‌کننده در نشست روسیه-آفریقا نگران‌کننده است. مسکو خواستار احیای سریع مشروعیت در نیجر و خویشتن‌داری [طرفین] است».

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار