دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان امریکا در قطر

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز برای گفتگو با نمایندگان آمریکا به دوحه در قطر سفر کرد.

دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان امریکا در قطر

به گزارش زنهار به نقل از مهر : «امیر خان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز شنبه به منظور انجام گفتگو با نمایندگان ویژه آمریکا به قطر سفر کرد.

«امیر خان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز شنبه به منظور انجام گفتگو با نمایندگان ویژه آمریکا به قطر سفر کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، هیأت طالبان به سرپرستی امیرخان متقی برای دیدار و گفتگو با نمایندگان ویژه امریکا در امور افغانستان رهسپار شهر دوحه پایتخت قطر شد.

به گزارش بی بی سی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان به خبرنگاران گفت که در این سفر در دیداری که با نمایندگان آمریکا دارد خواهان رفع تحریم‌ ها، آزادسازی دارایی های ارزی مسدود شده وخروج مقام‌ های طالبان از «فهرست سیاه» خواهد شد.

متقی افزود که همچنین در این سفر با مقام‌ های دولت قطر و نمایندگان خارجی مستقر در قطر در خصوص روابط دوجانبه گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است که نزدیک به ۲ سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌ شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند.

طالبان تا کنون بارها از آمریکا خواسته است تا دارایی های مردم افغانستان را آزاد کند؛ اما واشنگتن به بهانه های مختلف از این کار سربازمی زند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار