تحریم بلند بالای سامورایی ها علیه روسیه

ژاپن فهرست بلندبالایی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد که ممنوعیت صادرات خودروهای هیبریدی و الکتریکی یکی از آنهاست.

تحریم بلند بالای سامورایی ها علیه روسیه

به گزارش زنهار به نقل از ایرنا : ژاپن فهرست بلندبالایی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد که ممنوعیت صادرات خودروهای هیبریدی و الکتریکی یکی از آنهاست.

 توکیو پیش از این دارایی‌های افراد و گروه‌های روسی را مسدود کرده و صادرات کالا به سازمان‌های مرتبط با ارتش روسیه و همچنین صادرات خدمات ساختمانی و مهندسی به این کشور را ممنوع کرده بود.

به گزارش مسکو تایمز، وزارت بازرگانی ژاپن در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر شده است، اعلام کرد: دولت ژاپن فهرست کالاهای تحت ممنوعیت صادرات خود به روسیه را به نحوی افزایش داد تا شامل خودروهایی با موتورهای دارای حجم بیش از یک هزار و ۹۰۰ سی سی و همچنین خودروهای هیبریدی و الکتریکی شود.

بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی ژاپن تحریم‌های جدید که جمعه توسط کابینه فومیو کیشیدا نخست‌وزیر این کشور تصویب شد از ۹ آگوست (۱۸ مرداد) اجرایی خواهد شد.

نوریوکی کورودا یکی از مقامات این وزارتخانه به خبرنگاران، گفت: از آنجایی که بیش از یک سال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، ما در حال گسترش فهرست اقلام تحت ممنوعیت صادراتی از ژاپن به این کشور هستیم.

کورودا افزود: تحریم‌های اخیر از سوی ژاپن در پی تحریم‌های مشابه اعلام شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: سایر اقلام اضافه شده به فهرست ممنوعیت صادرات کالا از ژاپن به روسیه شامل فولاد، محصولات پلاستیکی و قطعات الکترونیکی است که می‌توان آنها را برای استفاده در مصارف نظامی تغییر کاربری داد.

در نشست سران گروه هفت که ماه مه در ژاپن برگزار شد، رهبران کشورهای عضو این اتحادیه موافقت کردند که روسیه را از فناوری، تجهیزات صنعتی و خدماتی که ممکن است به نحوی موجب تقویت ماشین جنگی مسکو شود، محروم کنند.

ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا علاوه بر وضع تحریم‌های گسترده علیه مسکو به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف را متعهد شده‌اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار